کد خبر:۸۱۶۲۶۴

۶۵ درصد مردم سریال‌های نمایش‌خانگی نمی‌بینند

نظرسنجی صداوسیما حکایت از آن دارد که هشدار جدی است؛ مردم فریب تبلیغات ماهواره و نمایش‌خانگی را نمی‌خورند اما از سریال‌های تلویزیون هم راضی نیستند؛ دنباله‌سازی همیشه هم خوب نیست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو،  نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه‌ملی درباره سریال‌های آذرماه نشان می‌دهد که مردم کماکان نسبت به سریال‌های تکراری تلویزیون اقبال دارند؛ تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای و سریال‌های ضعیف و بدون سرمنزل و محتوای نمایش‌خانگی هم تاثیر آنچنانی بر روی مخاطب نداشته است. اما هشداری را هم به سریال‌سازان تلویزیون می‌دهد که دست از دنباله‌سازی‌های نادرست و غیراصولی بردارند؛ حتی به سوژه‌های اقتباسی ضربه می‌زنند و طنز را با لودگی اشتباه می‌گیرند. این‌ها همه نکاتی است که علاوه بر نقد رسانه‌ای، از نظرسنجی رسانه‌ملی هم می‌توان این نکته را یادآوری کرد که مردم بهترین قاضی‌اند.

درست است که جامعه، تبلیغات مسموم و آلوده ماهواره و سریال‌ها و برنامه‌های نمایش‌خانگی را باور نکرده، اما تلویزیون هم باید این هشدار را دریابد که اگر سریال و برنامه خوبی روی آنتن نبرد مخاطب ناگزیر از این فضاها، به سراغ سریال‌ها و برنامه‌های خارجی می‌رود. این واقعیتی انکارناپذیر است که سرگرمی، تفریح و تماشای سریال و برنامه خوب، زیبنده نام ایران و ایرانی است و صداوسیما نباید از این فضا عقب بماند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار