سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با اشاره به اینکه پیکر ۶۱ نفر از جانباختگان سانحه هوایی آماده تحویل به خانواده این افراد است، گفت: مقرر شده است تا پزشکی قانونی با خانواده قربانیان تماس گرفته تا برای تحویل پیکر عزیزانشان مراجعه کنند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و نماینده دادستان تهران در حادثه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ در خصوص روند شناسایی و تحویل اجساد جانباختگان این حادثه گفت: به شخصه از اولین لحظات وقوع این حادثه در صحنه حضور داشته و دستورات لازم را برای شناسایی و جمعآوری پیکر قربانیان و شهدای این حادثه صادر کردم.
وی ادامه داد: از آنجایی که ۱۷۶ نفر از هموطنان و شهروندان اتباع دیگر کشورها در این سانحه فوت کرده بودند به پزشکی قانونی دستور داده شد تا از طریق اخذ DNA نسبت به شناسایی هویت اجساد اقدام کنند.
شهریاری گفت: از این رو تلاش ویژهای صورت گرفت تا تمام تکههای به جا مانده در صحنه وقوع سانحه جمعآوری شده و پیکرسازی (کنار هم قرار دادن تکههای اجساد برای دستیابی به یک پیکر) آغاز شد.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: از خانوادهها در همان روزهای اول تقاضا کردیم به پزشکی قانونی آمده و نمونه DNA به ما بدهند و تلاش شد با دقت کامل این نمونهها مشابهت داده شده و خوشبختانه تا این لحظه ۶۱ پیکر شناسایی شده و آماده تحویل به خانوادهها است.
وی خاطرنشان کرد:خانواده ۴ تبعه سوئد و تعدادی از اتباع افغانستان هنوز نسبت به ارائه DNA اقدام نکردند که از طریق وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع هستیم.
شهریاری در پاسخ به اینکه خانوادهها از چه زمانی میتوانند نسبت به تحویل گرفتن پیکر جان باختگان اقدام کند، گفت:به پزشکی قانونی دستور داده شده که تا پس از انجام آزمایشهای لازم و تشخیص هویت با خانواده قربانیان تماس گرفته و اقدام به تحویل پیکر جانباختگان کند.
وی گفت: به همین دلیل هر خانوادهای که با آنها تماس گرفته شود میتوانند با همراه داشتن مدارک هویتی اقوام درجه یک و مدارک هویتی متوفی به پزشکی قانونی مراجعه کرده و پیکر عزیزانشان را دریافت کنند.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران افزود: لذا از خانوادههای معظم میخواهیم تا پیش از برقراری تماس با آنها از سوی سازمان پزشکی قانونی برای تحویل گرفتن پیکر جانباختگان مراجعه نکنند.
احتمال زیاد تعدادی از هواپیمانشینان هرگز اثری از آنها یافت نشود
حادثه ی برخورد موشک به هواپیما،به احتمال زیاد برنامه ریزی برای تمام روز های بعد از شهادت سردار بوده که توسط این هواپیما اجرا شده
تمام پرواز های نیمه شب به بعد را رژیم تروریستی آمریکا با همکاری اسرائیل زیر نظر داشته اند
هر هواپیمایی که توسط آمریکا ساخته و یا پرداخته میشود ، مشکوک به سامانه و یا تغییر ماهیت های درون شبکه ای هستند
اینکه این هواپیما بعد از برخورد موشک و قبل از سقوط ، که زمان کمی هم نبوده ، هیچگونه تماسی با مرکز نداشته است ، به احتمال زیاد ، هدایت خودکار کامپیوتر و خلبان سیستماتیک بوده
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
حادثه ی برخورد موشک به هواپیما،به احتمال زیاد برنامه ریزی برای تمام روز های بعد از شهادت سردار بوده که توسط این هواپیما اجرا شده
تمام پرواز های نیمه شب به بعد را رژیم تروریستی آمریکا با همکاری اسرائیل زیر نظر داشته اند
هر هواپیمایی که توسط آمریکا ساخته و یا پرداخته میشود ، مشکوک به سامانه و یا تغییر ماهیت های درون شبکه ای هستند
اینکه این هواپیما بعد از برخورد موشک و قبل از سقوط ، که زمان کمی هم نبوده ، هیچگونه تماسی با مرکز نداشته است ، به احتمال زیاد ، هدایت خودکار کامپیوتر و خلبان سیستماتیک بوده