مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: افزایش چشمگیر ردیف بودجه طرح خرید خدمات آموزشی عامل مثبت بودن سند ۲۰۳۰ است.
علی حصاری، مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: عدالت آرمانی است که بر پایه آن بزرگترین انقلاب قرن صورت گرفته و عدالت نیاز ثبات یک گفتمان است. برای اشاعه عملی این عنوان در جامعه باید نیروی انسانی آن در ساختاری تربیت پیدا کنند که در کنار آموزش تئوریک این آرمان، بن مایه عادلانهای داشته باشد.
حصاری تصریح کرد: در دستگاهی که نیروی انسانی برای جامعه خواهان عدالت میسازد، در لایه پنهان ساختار بودجه اش، ردیفهای عدالت محور برنامه بودجه اش رشد منفی داشته و یا رشد ناچیزی دارد؛ که این یعنی شعار عدالت در یک عمل ضد که بنیاد این ایدئولوژی را بهم می ریزد. برای مثال ردیف «کیفیت بخشی از فعالیتهای آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی» دارای رشد منفی (۴۵/۳۶-) و خیلی مصداقهای دیگر در افزایش چشمگیر ردیف بودجه طرح خرید خدمات آموزشی که نقض قاطع عدالت آموزشی و سند تحول بنیادین و عامل مثبت سند ۲۰۳۰ است.
مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی مطرح کرد: نسبت سرانه هر دانش آموز دوره دوم متوسطه به هر دانش آموز دوره ابتدایی که پایه فکری محتوایی و بنیه علمی آن بسته میشود ۷به۳ است و نسبت سرانه هر دانش آموز دوره دوم متوسطه به سرانه دانشجو معلمی که قرار است صدها از این شاگردان را تربیت کند تقریبا برابر ۱ بوده و تنها تفاوتی ۶۸هزار تومانی دارند، یکی دیگر از مصادیق رسوب ناعدالتی در ساختار اجرایی به طبع آن برنامه بودجه وزارت آ. پ. است.
وی افزود: وزارت و دست اندرکاران آموزش و پرورش بجای رسیدگی و ترمیم این ساختار گرفتار در منجلاب دنبال انحراف اذعان در مورد افزایش بودجه آموزش و پرورش هستند که افزایش حدود ۱ درصدی را ۱۸ یا حتی ۲۳درصد جلوه دهند دقیقا یعنی ساختن جلدی فریبکار برای مجموعهای پوشالی این یک ساختار عادل برای تربیت یک نسل عدالت خواه تحول ساز برای رسیدن به جامعه متعالی نیست.
این فعال دانشجویی بیان کرد: در دورانی که آموزش پرورش با بازنشستگی حدود ۳۰۰ هزار معلم در ۵سال ۹۶تا ۱۴۰۰ درگیر کمبود شدید معلم است هیچ اعتباری برای ماده ۲۸های دانشگاه فرهنگیان که حقوقی هم ندارند تا ۴۵درصد آن برداشته شود، تعیین نشده است و سرانه دانشجو معلمان یک سوم دانشجویان سایر دانشگاهها است که رهبری هم فرمودند: «این دانشگاه که در ساختار زیرنظر وزارت علوم، ولی در بودجه و عملکرد زیرنظر وزارت معیوب آموزش و پرورش مورد ظلم واقع شده است.»
حصاری در ادامه بیان کرد: اینها تنها چند مصداق جزئی از نظام مسائل گسترده بزرگترین و مهمترین ارگان کشور است که جامعه اسلامی را با مشکلات ریشهای و تمدنی گلاویز میکند. میان این همه مشکل، ظهور نسل جدید عداتخواه آموزش و پرورش نیاز اساسی این مجموعه عریض و طویل است که هوای عدالت و محرومیت زدا را از جز به کل این مجموعه تمدن ساز بدمد.