معاون صدای رسانه ملی با تشریح اقدامات مهم معاونت صدا در نوروز۹۹، از تداوم برنامه ریزیها برای همراهی هرچه بیشتر با مردم و مسئولین در شرایط خاص فعلی کشور خبر داد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی معاون صدا، ضمن اشاره به متفاوت بودن شرایط نوروز ۹۹ نسبت به سالیان گذشته، گفت: با توجه به نام گذاری سال «جهش تولید» و شیوع ویروس کرونا، فضای متفاوتی در کشور ما وجود دارد. طعبیتاً این مسأله بر روی کنداکتور برنامههای رادیویی نیز تاثیر زیادی داشت و از اوایل اسفند تغییرات در برنامهها را دستور کار خود قرار دادیم.
وی ادامه داد: ماموریت ویژهای را در شرایط فعلی تعریف کرده و با محوریت شبکه رادیویی سلامت، ستاد کرونا را در معاونت صدا ایجاد کردیم که در این راستا بیش از ۱۳۶۶ ساعت برنامه در همه شبکههای ملی و سراسری ما در بیش از ۳ هزار قسمت تولید و پخش شد.
شاه آبادی توجه به قالبهای مختلف برنامه سازی را مهم دانست و بیان کرد: در شرایط کنونی کشور در عرصه برنامه سازی رادیو باید به ساختارها و قالبهای مختلف توجه میکردیم و چیدمان برنامهها را تغییر میدادیم و به گونههایی مثل مسابقه که برای مردم جذابتر است توجه بیشتری میکردیم و از طرفی هم به دلیل کاهش ترددها، کمبود سفر و استفاده کمتر مردم از گیرندههای رادیویی در داخل اتومبیل، مخاطب در منزل را هدف قرار دادیم.
وی اظهار کرد: تهیه دهها نمایش رادیویی که با استقبال مردم همراه بود از اقدامات ویژه رادیو نمایش و اداره کل نمایشهای رادیو بود. همچنین طنز در برنامههای رادیو به طور جدی مطرح شد به نحوی که همه شبکهها در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دادند.