محمد باقر عبادی، نماینده بیرجند و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: برای اولین بار است که در کشور به صورت مجازی کلاسهای درس برگزار میشود الان نمی توان درباره خوب یا بد بودن آن صحبت کرد باید از این شرایط گذشت تا مزایا و معایب آن معلوم شود.
وی ادامه داد: موضوع قابل مشاهده آن است که کشور در برخی از استان ها با کمبود زیرساخت ها یا مسائل دیگر در حوزه مجازی مواجه است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شاید میتوان گفت که اتفاق کرونا از یک لحاظی خوب بود تا مسئولین متوجه بشوند که کمبودها و ایرادات کجا هستند تا بتوانند در جهت رفع آن گام بردارند.
عبادی بیان داشت: قطعا آموزش مجازی نمیتواند جایگزین آموزش حقیقی شود چرا چون در آموزش حقیقی دروس بهتر و کامل تر تدریس میشوند اما در مجازی نمی توان از تمام ظرفیتها استفاده کرد.
وی ادامه داد: موضوع دیگر نیز در آموزش حقیقی وجود دارد این است که به مسئله تربیت می شود پرداخت و فقط مسئله علمی و فهمی وجود ندارد که از این مورد در آموزش مجازی نمی شود بهره برد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه شاید آموزش مجازی برای یک مدت کوتاهی خوب باشد اما در بلند مدت جوابگو نیست، گفت: دیدگاه و برنامه ریزی جامع و کاملی برای این موضوع در آینده باید صورت بگیرد و نواقصی که اکنون کشور با آن مواجه هست برطرف شود.
این نماینده مجلس افزود: یکی از مشکلات و نواقص این موضوع این است که عدهای از اولیای دانش آموزان تلفن همراه هوشمند ندارند تا دانش آموز این خانواده بتواند از این امکانات استفاده کند یا در برخی از روستاها یا شهرها اینترنت وجود ندارد یا اگر هم باشد ضعیف است.
عبادی در پاسخ به این سوال که آیا تدبیری برای جبران ایام از دست رفته تحصیلی صورت گرفته است، تصریح کرد: در موضوع جبران ایام تحصیلی باید دولت و وزارتخانه های ذی ربط تصمیم نهایی را بگیرند.