اداره کل منابع انسانی دانشگاه تهران در خصوص نحوه حضور کارمندان دانشگاه تهران از اول اردیبهشت ۱۳۹۹، بخشنامهای صادر کرد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران ، اداره کل منابع انسانی دانشگاه تهران درخصوص نحوه حضور کارمندان دانشگاه تهران از اول اردیبهشت ۱۳۹۹، بخشنامهای به شرح زیر صادر کرد:
پیرو بخشنامه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ و دستورالعمل اعلام شده از سوی دولت، بدینوسیله چگونگی فعالیت اداری کارمندان دانشگاه از اول اردیبهشت ۱۳۹۹ تا اطلاع ثانوی به شرح زیر جهت اقدام اعلام میگردد:
با توجه به برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت الکترونیکی و مجازی، رؤسا و مدیران محترم واحدهای دانشگاه به نحوی برنامهریزی نمایند که خدمات آموزشی، پژوهشی، اداری و پشتیبانی دانشگاه با حضور فیزیکی دو سوم و یک سوم دورکاری از کارمندان صورت گیرد. ضمناً افراد بالای ۵۵ سال و کسانی که دارای بیماری هستند و خانمهایی که فرزندان خردسال و دبستانی دارند در اولویت دورکاری قرار گیرند. در صورت عدم امکان انجام وظایف تا سقف یک سوم کارکنان از طریق دورکاری، اعطای مرخصی تا سقف یک سوم بهصورت نوبتبندی اقدام شود. این مرخصی بهعنوان مرخصی استحقاقی منظور نمیشود.
کلیه مدیران محترم دانشگاه اعم از رؤسای پردیسها و معاونین، رؤسای دانشکدهها و معاونین، مدیران گروهها و رؤسای ادارات موظف به حضور در واحدهای خود بوده و به حضور و فعالیتهای پرسنل خود نظارت نمایند.
به مدیران واحدها بهویژه واحدهایی که به دلیل ویروس کرونا مراجعه کننده کمتری دارند توصیه میشود از این فرصت استفاده نموده و به کمک کارکنان محترم نسبت به اصلاح فرایندها و انجام کارهای عقب افتاده خود اقدام نمایند.
ساعت کاری افرادی که ملزم به حضور در محل کار میباشند از ۷ صبح (با ۶۰ دقیقه فرجه) لغایت ۱۴ تعیین میگردد، لذا حضور پس از ساعت یادشده به عنوان اضافه کار موضوعیتی نخواهد داشت، در موارد خاص برای برخی از پرسنل دانشگاه که به جهت ماهیت کاری و با تشخیص مدیر واحد ملزم به حضور تمام وقت و یا بعد از ساعت ۱۴ در محل کار خود بوده صرفاً با مجوز معاونت اداری و مالی دانشگاه، پرداخت اضافه کار به آنان امکانپذیر است.
کارمندانی که ملزم به حضور در محل کار خود میباشند، موظف به کارت زنی هستند، در غیر این صورت در سامانه غیبت منظور خواهد شد.
آن دسته از افرادی که با موافقت مدیر مربوطه از طریق دورکاری وظایف خود را انجام میدهند، حضور و غیاب خود را از طریق سامانه به صورت اینترنتی ثبت و مدیریت مربوطه در صورت موافقت تأیید در غیر این صورت غیبت منظور میشود.
از کلیه کارکنان محترم دانشگاه درخواست میشود به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران و تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی، کلیه اصول بهداشتی و ایمنی و پروتکلهای تعیین شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا را در محل کار خود رعایت فرمایند.
کارمندان دانشگاه در صورت امکان به ستاد دانشگاه (مانند منابع انسانی و امور مالی و…) مراجعه حضوری نداشته باشند و جهت پیگیری امور اداری خود از طریق سامانه الکترونیکی دبیرخانه و کارشناسان مستقر در واحد مربوطه اقدام نمایند.