
کد خبر:۸۴۸۱۷۶
«حسن ملکی» رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی شد
وزیر آموزش و پرورش در حکمی حسن ملکی را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی منصوب کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حکمی «حسن ملکی» را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی منصوب کرد.
در متن ابلاغ وزیر آموزش و پرورش خطاب به حسن ملکی آمده است: در اجرای ماده ۵ قانون تشکیل سازمان و با توجه به صلاحیت و تجربیات جناب عالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» منصوب میشوید.
امید است با اتکال به خداوند متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاستهای ریاست جمهور، ضمن توجه به اولویتها و سیاستهای وزارت متبوع، در اجرای موارد ذیل اهتمام جدی داشته و نتیجه اقدامات را مستمراً به اینجانب گزارش کنید.
- اجرای دقیق قانون تأسیس سازمان، برنامه درسی ملی، بازنگری، اصلاح و بهبود سیاستها و خط مشیهای سازمان، در چارچوب قوانین و مصوبات هیأت امنا و سایر اسناد تحولی
- توجه ویژه به جایگاه پژوهش در سازمان و نهادینه کردن آن در طراحی، تولید و اجرای برنامههای آموزشی و درسی و ایجاد نظام علمی برای استفاده از نظرات و تجربیات معلمان، مربیان، مدیران مدارس و صاحب نظران حوزه و دانشگاه
- ارزشیابی از برنامههای درسی در حال اجرا و طراحی و تولید راهنمای برنامه درسی حوزههای تربیت و یادگیری، متناسب با نیازهای حال و آینده کشور و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹
- توجه به اصل ۱۵ قانون اساسی برنامهریزی برای آموزش مطلوب «زبان، خط و ادبیات فارسی، و توجه به نقش و اهمیت «فرهنگ، هنر و تاریخ اسلامی، انقلابی و ملی» در برنامههای درسی
- حفظ انسجام و وحدت «برنامههای درسی؛ با برنامههای درسی تربیت معلم» و «روشها و اقتضائات اجرای برنامه در سطح مدارس» و «شیوههای ارزشیابی از پیشرفت یادگیری دانشآموزان»
- توجه به جایگاه و نقش محوری «مدرسه» در چارچوب فصل چهارم سند تحول، به عنوان کانون عرضه خدمات، فرصتها و تحولات آموزشی، پژوهشی، تربیتی، اجتماعی و فناوری
اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد ثبات نسبی در برنامههای درسی مصوب و تجدید نظر در حجم محتوای کتب درسی و فرآیند تولید و عرضه آن با استفاده از از فناوریهای نوین آموزشی و پرورشی با تأکید بر انتقال از کتاب به سمت بستههای یادگیری
- برنامهریزی دقیق برای آموزش و توانمندسازی معلمان، مربیان، مدیران مدارس و کارشناسان ستاد و سازمان و ایجاد سامانه مناسب برای شناسایی و حمایت از اختراعات، ابتکارات، خلاقیتها و نوآوریهای معلمان و کارشناسان.
- توجه جدی به مهارت آموزی و کارآفرینی، ایجاد تنوع در محیطهای یادگیری و غنیسازی منابع یادگیری در سطح مدارس با هماهنگی و تعامل موثر با معاونین آموزشی، پرورشی، تربیتبدنی و رؤسای سازمانهای وابسته، دانشگاههای تابعه و مراکز ستادی
- توجه به دستاوردها و تجارب مفید سازمان، به خصوص بودجهریزی عملیاتی، جلب مشارکت و همکاری، پژوهشگران، کارشناسان و مدیران سازمان، برگزاری مستمر جلسات هیأت امناء و کمیسیون دائمی
توفیق روز افزون جناب عالی را در انجام وظایف محوله از خداوند متعال مسألت دارم.
در متن ابلاغ وزیر آموزش و پرورش خطاب به حسن ملکی آمده است: در اجرای ماده ۵ قانون تشکیل سازمان و با توجه به صلاحیت و تجربیات جناب عالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» منصوب میشوید.
امید است با اتکال به خداوند متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاستهای ریاست جمهور، ضمن توجه به اولویتها و سیاستهای وزارت متبوع، در اجرای موارد ذیل اهتمام جدی داشته و نتیجه اقدامات را مستمراً به اینجانب گزارش کنید.
- اجرای دقیق قانون تأسیس سازمان، برنامه درسی ملی، بازنگری، اصلاح و بهبود سیاستها و خط مشیهای سازمان، در چارچوب قوانین و مصوبات هیأت امنا و سایر اسناد تحولی
- توجه ویژه به جایگاه پژوهش در سازمان و نهادینه کردن آن در طراحی، تولید و اجرای برنامههای آموزشی و درسی و ایجاد نظام علمی برای استفاده از نظرات و تجربیات معلمان، مربیان، مدیران مدارس و صاحب نظران حوزه و دانشگاه
- ارزشیابی از برنامههای درسی در حال اجرا و طراحی و تولید راهنمای برنامه درسی حوزههای تربیت و یادگیری، متناسب با نیازهای حال و آینده کشور و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹
- توجه به اصل ۱۵ قانون اساسی برنامهریزی برای آموزش مطلوب «زبان، خط و ادبیات فارسی، و توجه به نقش و اهمیت «فرهنگ، هنر و تاریخ اسلامی، انقلابی و ملی» در برنامههای درسی
- حفظ انسجام و وحدت «برنامههای درسی؛ با برنامههای درسی تربیت معلم» و «روشها و اقتضائات اجرای برنامه در سطح مدارس» و «شیوههای ارزشیابی از پیشرفت یادگیری دانشآموزان»
- توجه به جایگاه و نقش محوری «مدرسه» در چارچوب فصل چهارم سند تحول، به عنوان کانون عرضه خدمات، فرصتها و تحولات آموزشی، پژوهشی، تربیتی، اجتماعی و فناوری
اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد ثبات نسبی در برنامههای درسی مصوب و تجدید نظر در حجم محتوای کتب درسی و فرآیند تولید و عرضه آن با استفاده از از فناوریهای نوین آموزشی و پرورشی با تأکید بر انتقال از کتاب به سمت بستههای یادگیری
- برنامهریزی دقیق برای آموزش و توانمندسازی معلمان، مربیان، مدیران مدارس و کارشناسان ستاد و سازمان و ایجاد سامانه مناسب برای شناسایی و حمایت از اختراعات، ابتکارات، خلاقیتها و نوآوریهای معلمان و کارشناسان.
- توجه جدی به مهارت آموزی و کارآفرینی، ایجاد تنوع در محیطهای یادگیری و غنیسازی منابع یادگیری در سطح مدارس با هماهنگی و تعامل موثر با معاونین آموزشی، پرورشی، تربیتبدنی و رؤسای سازمانهای وابسته، دانشگاههای تابعه و مراکز ستادی
- توجه به دستاوردها و تجارب مفید سازمان، به خصوص بودجهریزی عملیاتی، جلب مشارکت و همکاری، پژوهشگران، کارشناسان و مدیران سازمان، برگزاری مستمر جلسات هیأت امناء و کمیسیون دائمی
توفیق روز افزون جناب عالی را در انجام وظایف محوله از خداوند متعال مسألت دارم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.