
کد خبر:۸۵۲۱۰۵
فایده اعمال عبادی سخت برای ما چیست؟ + فیلم
حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانیهای خود به موضوع «رام حقّ شدن» پرداخت و گفت: اطاعت، انسان را به وادی عبودیّت میکشاند و وقتی انسان به وادی عبودیّت کشیده شد، سر از وادی ربوبیّت درمیآورد.
به گزا رش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانیهای خود به موضوع «رام حقّ شدن» پرداخت که در ادامه میخوانید:
چه بسا در بحث طاعت و اطاعت این جملات را تکرار کردم که اطاعت، انسان را به وادی عبودیّت میکشاند و وقتی انسان به وادی عبودیّت کشیده شد، سر از وادی ربوبیّت درمیآورد.
هیچوقت اینطور فکر نکنیم، این اعمالی که ما انجام میدهیم و رغبت حیوانی ما در آن نیست و فشار دارد، چه سودی دارد؟ بهتدریج سود آن معلوم میشود. روزه میگیریم، فشار، تشنگی، گرسنگی و سختیهای دیگر دارد، امّا بعد از مدّتی ناخودآگاه روی دل اثر میگذارد و آن را رام حق میکند؛ یعنی انقیاد قلبی که اطاعت قلبی است، پیدا میشود.
در پی این اطاعت قلبی، انسان به وادی عبودیّت؛ یعنی پرستش، راه پیدا میکند. سپس سر از ربوبیّت درمیآورد که خود، بحثی جداگانه است
فیلمی از این سخنرانی را اینجا ببینید:
چه بسا در بحث طاعت و اطاعت این جملات را تکرار کردم که اطاعت، انسان را به وادی عبودیّت میکشاند و وقتی انسان به وادی عبودیّت کشیده شد، سر از وادی ربوبیّت درمیآورد.
هیچوقت اینطور فکر نکنیم، این اعمالی که ما انجام میدهیم و رغبت حیوانی ما در آن نیست و فشار دارد، چه سودی دارد؟ بهتدریج سود آن معلوم میشود. روزه میگیریم، فشار، تشنگی، گرسنگی و سختیهای دیگر دارد، امّا بعد از مدّتی ناخودآگاه روی دل اثر میگذارد و آن را رام حق میکند؛ یعنی انقیاد قلبی که اطاعت قلبی است، پیدا میشود.
در پی این اطاعت قلبی، انسان به وادی عبودیّت؛ یعنی پرستش، راه پیدا میکند. سپس سر از ربوبیّت درمیآورد که خود، بحثی جداگانه است
فیلمی از این سخنرانی را اینجا ببینید:
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.