رئیس نمایشگاه اینوتکس دوره جدید این رویداد را برای تحقق شعار «همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» دانست.
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، اکبر قنبرپور رئیس نمایشگاه اینوتکس در نشست خبری برگزاری این رویداد گفت: نمایشگاه اینوتکس، سه دوره یا نسل را پشت سر گذاشته است. دوره اول که مربوط به برگزاری اینوتکس اول و دوم است، تنها شرکتهای خارجی در آن پذیرش شدند. در دوره دوم که اینوتکس سومین سال برگزاری خود را پشت سر میگذاشت دو اتفاق افتاد. هم تعداد شرکتکنندههای خارجی افزایش یافت و هم امکان مشارکت شرکتهای دانشبنیان ایرانی فراهم شد.
معان توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس ادامه داد: از سال ۹۷ اینوتکس دوره سوم خود را آغاز کرد. از این سال با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در ایران این امکان فراهم شد که علاوه بر شرکتها، تمامی اجزای این اکوسیستم در اینوتکس حضور پیدا کنند. در واقع این دوره، شعار «همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» را محقق کرد.
قنبرپور افزود. امسال سومین سالی است که اینوتکس با این شعار برگزار میشود. شیوع کرونا باعث شد ما مجبور شویم اینوتکس را به صورت برخط برگزار کنیم. این بحران شاید ما را مجبور کند تا سبک زندگی خود را کمی تغییر داده و درک کنیم که بدون صرف وقت و الزام به جابجایی فیزیکی، میتوانیم بسیاری از کارها را انجام دهیم. برگزاری برخط نمایشگاه اینوتکس هم میتواند در این مسیر کمک کند.
وی در مورد زیرساخت تهیه شده برای آنلاین برگزار شدن این نمایشگاه خبر داد: زیرساختی که برای برگزاری اینوتکس ۲۰۲۰ به صورت آنلاین تهیه شده است، بعد از برگزاری نمایشگاه امکان واگذاری به علاقهمندان برای برگزاری دیگر نمایشگاهها به صورت آنلاین را دارد.
رئیس نمایشگاه اینوتکس پیشبینی کرد: در دو سال گذشته هر شرکت در نمایشگاه اینوتکس به طور متوسط دو محصول خود را ارائه کرد؛ بنابراین در سال ۹۷ که ۳۰۰ شرکت کننده داشتیم ۶۰۰ محصول و در سال ۹۸ که ۴۰۰ شرکتکننده داشتیم ۸۰۰ محصول ارائه شد. پیشبینی ما این است که امسال این عدد از هزار عبور کند و تعدادی از محصولات جدید هم رونمایی خواهند شد.
معان توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در مورد اینکه محصولاتی که در نمایشگاه ارائه میشوند در چه حوزهای هستند، گفت: در دو سال گذشته محصولات شرکتها از محصولات مبتنی بر اینترنت به محصولات فیزیکی به سمت حرکت داشته و آمار تولید این محصولات افزایش داشته است؛ بنابراین امسال هم احتمالا بیشتر شاهد حضور این نوع محصولات باشیم. ضمن اینکه شرکتهای حوزه سلامت در ایران رشد خوبی داشتهاند و شیوع ویروس کرونا هم باعث شد آنها بتوانند محصولات خود را توسعه دهند. تنها درپارک ۳۰ محصول در جهت، مقابله، تشخیص و درمان کرونا تهیه شده است؛ بنابراین فکر میکنم امسال تمرکز شرکتها بر حوزه سلامت بیشتر باشد.