شرکتهای عظیم آمریکاییِ «فورد»، «پپسی» و «ماکروسافت» جدیدترین شرکتهایی هستند که به تحریم تبلیغات فیسبوک و شرکت تابعهاش، اینستاگرام به دلیل عدم برخورد با سخنان نفرتافزا و اطلاعات نادرست پیوستند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از هالیوود ریپورتر، تقریباً ۲۵۰ شرکت به کمپین «#StopHateForProfit» پیوستهاند تا با غول رسانههای اجتماعی بخاطر پخش محتواهای نفرتافزا و اطلاعات نادرست مقابله کنند.
شرکتهای عظیم آمریکاییِ «فورد»، «پپسی» و «ماکروسافت» جدیدترین شرکتهایی هستند که به تحریم تبلیغات فیسبوک و شرکت تابعهاش، اینستاگرام به دلیل عدم برخورد با سخنان نفرتافزا و اطلاعات نادرست پیوستند.
فورد در بیانیهای به «Ad Age» گفت: ما به مدت ۳۰ روز کلیه تبلیغات ملی رسانههای اجتماعی را متوقف میکنیم تا حضور خود در این پلتفرمها را دوباره ارزیابی کنیم. وجود محتوا که شامل گفتار نفرتافزا، خشونت و بیعدالتی نژادی در پلتفرمهای اجتماعی است باید ریشه کن شود.
طبق ادعای وبسایت «Ad Age»، فورد سال گذشته ۲.۹ میلیون دلار برای تبلیغات در فیس بوک، هزینه کرده است، اما بنابر گفته تحلیلگر داده «Pathmatics»، «فورد» طی ۳۰ روز گذشته تنها ۵۷ هزار دلار هزینه آگهی پرداخت کرده است.
فاکس بیزینس گزارش داد که شرکت بزرگ مواد غذایی و آشامیدنی «پپسیکو» (Pepsico)، شرکت مادر «پپسی» (Pepsi) و «Gatorade» و «Mountain Dew»، بی سر و صدا به تحریم فیسبوک و اینستاگرام پیوسته است و توقف پخش آگهیهایش در این پلتفرمها و رسانههای اجتماعی را به صورت رسمی اعلام نکرده است.
دیروز دوشنبه مشخص شد که مایکروسافت غول فناوری، تبلیغات فیسبوک را در ماه می، درست قبل از شروع این تحریمهای سازمان یافته، به حالت تعلیق درآورده است.