کد خبر:۸۷۲۴۰۴

بیش از ۱۰ هزار دقیقه آیین سوگواری زنده از شبکه‌های سیما پخش شد

در روز‌های تاسوعا و عاشورای سال جاری و به همت سیمای استانی صدا و سیما، بیش از ۱۰ هزار دقیقه از سوگواری مردم شهر‌ها و مناطق مختلف ایران از شبکه‌های سراسری سیما و برون‌مرزی به صورت زنده پخش شد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دهه اول محرم امسال، تجربه جدیدی در برگزاری مراسم و آیین‌های عاشورایی در سراسر کشور رقم خورد چرا که از یک سو با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های بهداشتی برای مساجد و هیات‌ها، برگزاری این مراسم با شیوه‌ای متفاوت و همکاری حداکثری عزاداران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه شد و از دیگر سو نقطه عطفی را در عملکرد رسانه ملی به وجود آورد؛ عملکردی که با ظهور و تبلور واقعی حسینیه رادیویی و تلویزیونی ایران به نمایش درآمد و با ایجاد شور عزاداری ایام شهادت سیدالشهدا (ع) و ترویج آموزه‌ها و معارف حسینی در گستره‌ای وسیع از مخاطبان در کارنامه رسانه ملی به ثبت رسید.

شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، خبر، قرآن، آموزش، جام جم یک، دو، سه، امید و شبکه ملی شما و برخی دیگر از شبکه‌های سراسری در کنار شبکه‌های برون‌مرزی، صد‌ها ارتباط زنده را با مراکز و شهر‌های مختلف ایران طی این ۲ روز برقرار کردند و به پخش مستقیم آیین‌های سوگواری سنتی مردمان ایران زمین پرداختند.

حاصل این هماهنگی و هم افزایی، ۱۰ هزار و ۴۷۴ دقیقه ارتباط زنده روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب ۱۵۱۰ مورد و شامل ۵ هزار و ۶۴ دقیقه در روز تاسوعا و ۵ هزار و ۴۱۰ دقیقه در روز عاشورا بود.

در این بین شبکه شما با پخش ۲ هزار و ۴۷۴ دقیقه آیین‌های سوگواری مردم مناطق مختلف کشور بیشترین سهم را در بین شبکه‌های سراسری به خود اختصاص داد و پس از آن شبکه‌های دو (۱۲۰۵ دقیقه)، یک و قرآن (۱۱۱۸ دقیقه) و خبر (۱۰۳۵ دقیقه) قرار دارند.

شبکه‌های برون‌مرزی هم با ۱۰۳ مورد و پخش ۷۴۰ دقیقه از مراسم عزاداری روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در اقصی نقاط کشور، سعی در به تصویر کشیدن عشق و ارادت مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشتند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار