بسیج دانشجویی پردیس هاشمینژاد دانشگاه فرهنگیان مشهد در نامهای به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص عدم دسترسی همه دانشآموزان به آموزش مجازی، نکاتی را مطرح کرد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی پردیس شهید هاشمینژاد دانشگاه فرهنگیان مشهد در نامهای به نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ درخصوص عدم دسترسی برخی از دانشآموزان به اموزش مجازی در سال تحصیلی گذشته، نکاتی را مطرح کردند.
در این نامه آمده است: بر اصل ۹۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است که هر کسی شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد ، میتواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند و مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند حال سوال ما این است آیا شکایت آن دانش آموزان که در این روزهای کرونایی بدون استفاده از آموزش مجازی و ندیدن روی ماه معلم روزها را سپری میکنند به شما رسیده است؟
آیا صدای آن دانش آموزان که به علت نداشتن سیستم درست آموزشی از علایق شان دست کشیدند و سالها پشت کنکور مانده اند به شما رسیده است؟ آیا صدای آن دانشآموزهایی که معلمان شان در ماه با ۵۰۰ هزار تومان حقوق کیلومترها را از شهر به روستا میآیند و بیشتر روزها در برف و باران میمانند به شما رسیده است؟ آیا فرزندان شما در مدرسه درس میخوانند که سداد هایشان را کشف و شکوفا میکند؟
جناب آقای پژمان فر، امیدواریم حالتان خوب باشد و همیشه صحیح و سالم و در راه رفع نابرابریها و مشکلات کشور همیشه ثابت قدم باشید. چند کلامی شکایت خدمتتان داشتیم. شکایت از آموزش و پرورش تقلیدی مان، شکایت از اینکه دانشآموزان و امیدهای آینده این کشور در چرخهای گیر افتاده اند که هیچ گاه به علایق آنها توجه نمیشود، شکایت از اینکه چرا در بررسی ویژگیهای رئیسجمهور مورد اعتماد و اصلح برای این کشور و دادن رای اعتماد به وزیران آموزش و پرورش کسی از آنها نمیپرسد؟ هدف از آموزش و پرورش در جامعه اسلامی چیست؟ چرا کسی در صحن علنی مجلس ایستاده و با صدای بلند حرف دانشجو معلمهای دغدغهمند این سرزمین را به زبان نمیآورد.
جناب آقای پژمان فر؛ تا الان صحبتهای زیادی درباره تحول در آموزش و پرورش به زبان آمده است، اما برای ایجاد تحول یک نظریه مهم وجود دارد که میگوید تحول باید هم از بالا به پایین یعنی از طرف سیاستگذاری به سمت مدرسه و هم از طرف پایین به بالا یعنی از طرف مدرسه به سمت سیاست گذاری اتفاق بیفتد اندیشه تحول و دغدغه مندی برای آن تا حدودی از سمت معلمان و دانشجو معلمها شکل گرفته است، اما آیا این دغدغه در سطح سیاست گذاران نیز شکل گرفته است؟ شکایت اینکه چرا جزو ویژگیهای رئیس جمهور آینده چیزی درباره اینکه شخص دوم جامعه اسلامی باید بداند و آینده این کشور چگونه ساخته میشود و تاثیر آموزش و پرورش بر تمدن اسلامی و آینده این جهان چیست اشاره نشده است را به چه کسی باید ببریم؟
جناب آقای پژمانفر شکایت این موضوع را که مسئولین حال حاضر و آینده ما مراحل پنجگانه تمدن سازی مقام معظم رهبری را فراموش کردهاند به کدام ارگان پاسخگو باید بگوییم آیا آنها به یاد دارند که نخستین بار در ۲۱/ ۹ /۷۹ مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام مراحل تشکیل تمدن اسلامی را چگونه عنوان کردند آیا میدانند راه رسیدن به یک جامعه اسلامی داشتن یک دولت اسلامی است آیا دولت ما اسلامی است آیا به یاد دارند اولین آیاتی که بر پیامبر عظیمالشأن اسلام نازل شده است پیرامون آموزش میباشد جناب آقای پژمان فر ریاست کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ما از اینکه تعلیم و تربیت در خدمت اقتصاد در آمده است اعتراض داریم آیا اگر هدف تمدن اسلامی با اهداف تمدن غربی کیست آیا مگر هدف تمدن اسلامی فقط تربیت نیروی کار و شهروند مطلوب است چرا فراموش کرده ایم که فقط تربیت یک دانش آموز که توانایی تولید و عرضه کالا و خدمات داشته باشد نیست.
هدف کلی یا نهایی تعلیم و تربیت اسلامی این است که انسانها به بندگی کردن خدا و پرستش اروپا آورند که این هدف نهایی در تربیت اسلامی همیشه ثابت است و با تغییر زمان و مکان استوار میماند آیا تا الان از شخصی که قرار است خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور ترویج دین و اخلاق کند پرسیده است که آیا برای ایجاد جامعه اسلامی با بررسی مناسبات تمدنی غرب و روشهایی که در زمان حاضر برای نابودی اندیشه کشور در پیش گرفته است از چه نظام و راهکاری میخواهد به استفاده کند آیا از شخصی که قرار است از همه امکانات برای ایجاد محیطی مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی پرسید است که تأثیر تعلیم و تربیت را در راه رسیدن به این هدف مهم بررسی کرده اند یا خیر جناب آقای پژمانفر ما از عملکرد قوه مجریه تابع الان و مجلس شورای اسلامی شکایت داریم آیا کسی پاسخگوی نسل به تباهی رفته این جامعه است؟