مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما توقع اولیا را بالا بردهایم و کرونا باعث شد در مناطق دور دست اولیا و دانش آموزان با روشهایی جدید آشنا شوند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا سیفی ضمن مصاحبه با برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفتگو با اشاره به ارتقای آمار توسعه عدالت تحصیلی به صورت ظاهری بعد از انقلاب گفت: ما در پوشش ظاهری موفق بوده و جزو کشورهای سرآمد هستیم، اما عدالت آموزشی به این مهم باز میگردد که فرصتهای یادگیری را برای همگان فراهم کنیم.
وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم پیاده سازی عدالت آموزشی گفت: ایشان تاکید داشتند شرایط برای دانش آموزان محروم باید بگونهای فراهم آید تا به منابع و اطلاعات دسترسی داشته و بصورت کامل از ظرفیتها استفاده نمایند.
سیفی کرونا را موجب کیفی سازی دریافت اطلاعات و دانش در میان دانش آموزان ایرانی دانست و اعلام کرد: دانش آموزان عشایری از طریق صداوسیما با کیفیت آموزش روبرو شدند چراکه پیش از این سرباز معلمها به این مناطق اعزام میشدند و دورهای را نمیگذراندند.
وی ادامه داد: تلویزیون بسیاری مدارس دور افتاده را تحت پوشش قرار داد و کیفیت بالای آموزشی را تقدیم دانش آموزان ایران کرد.
سیفی همچنین با اشاره به آمار ۳۰درصدی پوشش شبکه "شاد" در کشور گفت: این نرم افزار باعث شد دانش آموزان از این فرصت استفاده کرده و یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین اجرایی شود.
این مسئول وزارتخانه آموزش و پرورش با اعلام اینکه عدالت آموزشی صد در صد برقرار نشده است، تصریح کرد: عدالت آموزشی به معنای دسترسی همه دانش آموزان به امکانات و ظرفیت هاست.
سیفی اذعان داشت: ما باید توانمند سازی معلمان را در دستور کار قرار دهیم؛ اتفاقا ما توقع اولیا را بالا بردهایم و کرونا باعث شد در مناطق دور دست اولیا و دانش آموزان با روشهایی جدید آشنا شوند.
وی گفت: برای مناطق محروم باید معلم با کیفیت بفرستیم و مدارس دولتی هم باید تقویت شوند.
سیفی همچنین لزوم تقویت تجهیزات را متذکر شد و گفت: با بالا بردن حقوق معلمان باید انگیزه ایجاد کنیم.