احمد علیرضا بیگی بحرانهای مالی و سایر مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی را ناشی از نبود برنامه ریزی و سیاست گذاری دقیق دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم سنگینی بار در حوزه حمل و نقل عمومی را متوجه شهروندان کنیم، پذیرفتنی نیست.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد علیرضا بیگی با اذعان به مشکلات متعددی که در کشور از جمله حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد، گفت: اینکه منتظر بمانیم و امید داشته باشیم دولت به تعهدات خود عمل کند، عملا معطل ماندن برای یک امر واهی خواهد بود.
وی بحرانهای مالی و سایر مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی را ناشی از نبود برنامه ریزی و سیاست گذاری دقیق دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم سنگینی بار در حوزه حمل و نقل عمومی را متوجه شهروندان کنیم، پذیرفتنی نیست، زیرا مردم به اندازه کافی گرفتار مشکلات هستند و گران کردن هزینه حمل و نقل راهکار نیست.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: قطعا شوراها راضی به این نیستند که با گران کردن حمل و نقل عمومی، خاطره نامناسبی از خود در ذهن مردم به جا بگذارند و تلاش خواهند کرد با شرایط موجود هزینه حمل و نقل عمومی را از بخشهای دیگر تامین کنند، اما به مردم فشاری نیاورند.
وی تاکید کرد: نیازمند طراحی مناسب با در نظر گرفتن موضوعات جانبی هستیم؛ موضوعاتی که ترویج آنها میتواند در حوزه حمل و نقل عمومی موثر و مفید باشد. رئیس شورای شهر اعلام کرده است حمل و نقل عمومی در معرض فروپاشی قرار گرفته است و یا شهردار تهران به مقام معظم رهبری نامه میزند و از ایشان درخواست پول از محل صندوق ذخیره ارزی دارد.
علیرضا بیگی با بیان اینکه یکی از رسالتهای شورای عالی ترافیک کشور، به حداقل رساندن تقاضا برای سفر است، گفت: در شرایطی که در وضعیت کرونا قرار گرفتهایم و همه مردم هم نسبت به این موضوع توجیه هستند بنابراین باید بسترهای تقاضا برای سفر را به حداقل برسانیم. در واقع باید کاری کنیم تا مردم مشکلات خودشان را بدون سفر برطرف کنند.
وی افزود: اختیارات قانونی خوبی برای شهرداریها در حوزه حمل و نقل عمومی طراحی شده است و این اختیارات به شهرداریها اجازه میدهد بر اساس اولویتهایی که دارند منابع خودشان را استفاده کنند.