کد خبر:۸۹۰۰۷۹
تالیفی جدید؛
کتاب رصد اشتغال دانش آموختگان سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ منتشر شد
کتاب «رصد اشتغال دانش آموختگان سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳» ازسوی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی تالیف و منتشر شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، معصومه قارون عضو هیئت علمی مؤسسه و مجری طرح کتاب رصد اشتغال فارغالتحصیلان گفت: یکی از اهداف اصلی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و متناسبسازی سطوح و رشتههای تحصیلی با دانش و مهارت مورد نیاز مشاغل است که برای تحقق آن، ایجاد نظام مستمر ارزیابی و توسعه منابع انسانی کشور، به عنوان یکی از ارکان اصلی و مهم توسعه پایدار و توسعه مبتنی بر دانش ضروری تشخیص داده شد.
وی گفت: برای نیل به هدف توسعه اشتغال و راهبرد اساسی تناسب اشتغال و تحصیل، سیاست استفاده از نظام یکپارچه جمعآوری، پردازش و نشر مستمر اطلاعات بازار کار در برنامه ششم توسعه لحاظ شد که برای تحقق این سیاست، اقدام اساسی طراحی و استقرار نظام جامع پیگیری وضعیت اشتغال دانشآموختگان در دستور کار برنامه قرار گرفت.
از آنجا که موضوع اشتغال دانشآموختگان و مسائل بازار کار از موضوعات تخصصی پژوهشی مؤسسه در دهههای قبل بوده، اجرای طرح مطالعاتی تدوین الگوی پیمایش یا رصد دانشآموختگان در بازار کار در سال ۱۳۹۴ در مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی آغاز و نتایج آن در پاییز سال ۱۳۹۶ منتشر شد.
این گزارش به ارائه نتایج ردیابی یا رصد وضعیت اشتغال دانشآموختگان سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ اختصاص دارد و در سه فصل تدوین شده است و در فصل اول، تعاریف و روش شناسی آمده است، در فصل دوم جداول آماری با توزیعهای مختلف قابل مشاهده است و در فصل سوم نیز نقشههای جغرافیایی از توزیع دانشآموختگان و وضعیت اشتغال آنها در سطح استانها ارائه شده است.
این گزارش به ارائه نتایج ردیابی یا رصد وضعیت اشتغال دانشآموختگان سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ اختصاص دارد و در سه فصل تدوین شده است و در فصل اول، تعاریف و روش شناسی آمده است، در فصل دوم جداول آماری با توزیعهای مختلف قابل مشاهده است و در فصل سوم نیز نقشههای جغرافیایی از توزیع دانشآموختگان و وضعیت اشتغال آنها در سطح استانها ارائه شده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.