جوابیه جمعی از دانش‌آموختگان دکتری در واکنش به اظهار نظر حاجی‌زاده / گذشتن دو برابر مدت فرصت مطالعاتی چه دردی از کشور دوا می‌کند؟
جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان دکترا در واکنش به اظهارنظر اخیر حاجی زاده در خصوص فرصت مطالعاتی جوابیه‌ای صادر کردند.
تعداد نظرات: ۲۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
امیدوارم گوش شنوایی وجود داشته باشد!!
ناشناس
Korea (Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
با سلام اقای دکتر اگر شرط بیمه و سابقه کار برای فرصت مطالعاتی اجباری است پس در این وضعیت که هیچ کاری برای دانش اموختکان دکترا یافت نمی شود لطفا به وضعیت اشتغال ما نیز رسیدگی بفرمایید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
با سلام و احترام آقای دکتر حاجی زاده
ما دانشجوهای دکترایی که اقدام به گرفتن دکترا از داخل کشور کردیم، علاوه بر اینکه شرایط سختی برای دفاع کردن داریم و بعضا مقالاتمون بخاطر مسائل سیاسی یا خیلی طول میکشه که داوری بشن یا به راحتی ریجکت میشن، شرایط مالی خیلی سختی هم داریم. حالا این روزنه امیدی که داریم و میتونیم بریم پستداک و با یه سرمایه اولیه زندگی بعد دکترامون رو شروع کنیم رو لطفا ازمون نگیرید. این کاری که دارید میکنید و میخواید فارغ التحصیلها نرن خارج و ماندگار بشن، راهش این نیست. اینجوری تر و خشک با هم میسوزن. تازه کسایی که میخان برن خارج و ماندگار هم بشن که بخاطر همین سختیا دارن خانوادشون رو ول میکنن و میرن خارج. پس بجای درست کردن ابرو، چشمو کور نکنید لطفا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای دکتر شما لطف بفرمایید کار در خور شان دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری فراهیم بفرمایید، آن ها نه تنها دو برابر دوره فرصت مطالعاتی بلکه تا زمانی که توانایی خدمت و کار کردن را داشته باشند، کار خواهند کرد و به وظایف و تعهداتشان عمل خواهند کرد. هر چند که دانشجویان فرصت تاکنون به تمامی وظایف خود عمل کرده اند و اکنون سازمان امور دانشجویان است که بدعهدی کرده و وظایف خود را به صورت کاملا غیرقانونی انجام نمی دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
با تشکر از خبرگزاری دانشجو که لطف کردند حرف دانشجویان و دانش آموختگان رو بی کم و کاست انتقال دادند.
امید است که حرف ما به گوش مسئولین برسد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
افتخار می کنم به دانش آموخته های کشورم که در جواب تهمت اینچنین قانونی و منطقی پاسخ دادن.... احسنت به شما که در چنین شرایطی سختی اینچنین صبورانه و قانونی عمل کردید

در این نامه دانش آموخته کاملا منطقی و با ارجاع به موارد قانونی جواب تهمت و نقض رو داده و در آخر متذکر میشه عدم اعتمادی که در سالهای اخیر توسط سازمان در ذهن این دانش آموخته ها ایجاد شده رو با نقض قانون بیشتر و بیشتر نکنید.
مسئولی که رفتی پای ویترین و از جلوگیری از مهاجرت صحبت می کنی اگر هدفت تشویق این دانش آموخته به موندن در کشور هست با این برخورد غیرقانونی کاری رو که درست نکردی هیچی باعث شدی به رفتن فکر کنه. شما سعی کن با انجام بجا و درست وظایف خودت فضا رو سالم و علمی نگه داری که دانش آموخته خودش تصمیم بگیره بمونه با زیر پا گذاشتن قانون راه به جایی نمیره.
امیدوارم دیوان عدالت اداری پاسخی به نام قانون و به حرمت خون های ریخته شده برای وطن در جواب به عملکرد غیرقانونی سازمان امور دانشجویان بدهد که معنی مقدس تعهدنامه را اینچنین تحریف می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جناب دکتر حاجی زاده
شما مستحضر هستید که در صورت وجود کار ما حتما انجام میدیم و نیازی به این همه دردسرها نیست.
وقتی کار نیست مجبوریم با عدم کاریابی آزاد کنیم.
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای دکتر دقیقا از کدوم کار و بجا اوردن تعهد حرف میزنن؟ کاری وجود داره؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
امیدوارم با لغو این قانون و نشان دادن ارزش و احترام برای قشر تحصیل کرده, امید برای تلاش بیشتر در این افراد ایجاد شود
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
از دیوان عدالت اداری خواهشمندیم اجازه ندهند دانش آموختگان نسبت به اجرای قانون بی اعتماد شوند.
اگر نیت جلوگیری از مهاجرت قشر تحصیلکرده می باشد با اجرای قانون این قشر اهل استدلال را به کشور دلگرم کنید.
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جناب آقای دکتر حاجی زاده
واقعا سوالات زیادی ذهن من رو درگیر کرده.
1.منظور شما از هزینه هایی که برای ما کرده اید چیست؟
2. زمانیکه ما در دوره ی فرصت مطالعاتی مقالات مختلف در مجلات معتبر چاپ کردیم و باعث افزایش سطح علمی دانشگاه هایمان شدیم آیا امتیازی برای ما قائل شدید؟
3. چند درصد از دانشجویان فارغ التحصیلی که فرصت مطالعاتی رفته اند الان شاغل هستند؟
.
.
.
ناشناس
Germany
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
لطفا محل کار را مشخص کنید تا باسرو کله کار کنیم. روال کنونی سازمان خلاف قانون است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای دکتر، ما خدمتمون رو از وقتی که در دوره های تحصیلی پایینتر مهاجرت نکردیم در صورتیکه شرایطش رو داشتیم، شروع کردیم در صورتیکه میدونستیم همکلاسیهای سابقمون در خارج از کشور با حقوق و مزایا و در کمال آرامش به تحقیق و پژوهش مشغولند. اشتیاق خدمت به کشور عزیزمون رو داشتیم و به رشد و بالندگی علمی اون فکر میکردیم که دوره دکتری رو شروع کردیم. با وجود تمام سختی ها، پژوهش هایی در سطح بین المللی انجام دادیم و باعث انتقال دانش روز دنیا به کشور شدیم. حالا در جواب تمام این خدمتها، باید انسان غیرمتعهد و غیر مسئول خوانده بشیم؟؟؟ نه آقای دکتر‌. اونهایی غیر متعهد و غیر مسئول هستند که شرایط رو برای ما فارغ التحصیلان دکتری سخت و سخت تر کردند که نه تنها در شرایط سختی از لحاظ کاری و مالی به سر میبریم بلکه آینده روشنی رو هم در مقابل خودمون نمیبینیم. اینهمه ظلم روا نیست.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای دکتر شما فکر میکنید رفتن از ایران اینقدر راحته که شما مدرک بدید ما فردا سوار هواپیما بشیم بریم نه اینطور نیست از جمعی که دنبال مدرک آزاد کردن شاید ۱۰ درصد واقعا برن بقیه میمونیم شما لطفا برای ما کار پیدا کن. مطمئن باشید کار باشه اون ده درصد هم خودشون را آواره نمیکنن.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
واقعا وقتی برخی از دانشگاه ها جزء شرایطشون گذروندن پست داک خارج هست این طور برخورد کردن جای تعجب داره.
ناشناس
Germany
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
واقعا اين مصداق بارز نقص قوانين هست..زماني كه من فرصت رفتم همچين قانوني نبود مسلما اگه ميدونستم قراره اينجوري بشه هرگز نميرفتم..چرا با ما اين كارو ميكنين؟؟چرا تو اتاقاي دربستتون ميشين نوشيدني هاتون و ميخورين و هر لحظه براي جووناي بدبخت دهه شصتي تصميم ميگيرين؟؟؟دكتراي بدبخت بيكاري كه ماهي يك يورو هم درامد نداره از كجا بياره يورو هاي شما اونم به نرخ روز و پس بده؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
با سلام و وقت بخیر، لطفا رسیدگی و پیگیری شود، دیوار اعتماد رو بیشتر از این خراب نکنید، دانشجوی دکتری که یه عمر درس خونده حقش این نیست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ما دانش‌آموخته‌های دکتری ۴-۶ سال از بهترین سال‌های عمرمان را در دانشگاه صرف پژوهش، و تبادل علم با دانشگاه‌های بین‌المللی کردیم، که منجر به شناخته شدن دانشگاه‌های ایران درسطح بین‌المللی، گسترش تبادلات آکادمیک وهمچنین چاپ مقاله شده است.
درخواست دریافت دانشنامه آن هم در شرایطی که به تمام تعهدها عمل کردیم، خواسته‌ای کاملا قانونی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
به جای اینکه نگران خروج ما باشی، به دنبال ایجاد انگیزه در دانشجویان برای رفتن به فرصت مطالعاتی و ایجاد همکاری بین المللی باشید تا دانشگاه های خارج از کشور مارو بیشتر بشناسن و دانشجویان خارجی بیان تو مملکت ما

نه اینکه تو همون سازمان خودت طبقه دوم، دانشجویان جهان سومی بیان و ذوق کنی همکاری راه انداختی
ناشناس
Austria
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
برای دانشجویان دکتری که فارغ التحصیل شدن به تعهداتشونم عمل کردن مقالات خارجیشونم نوشتن که محصول پولی بود که دادین لطفا کار در خور دهید اختصاص دهید تا دو‌برابر مدتی ک رفتند فرصت مطالعاتی برای کشور خدمت کنند در غیر این صورت کار شما خلاف قانون!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
جناب دکتر حاجی زاده،
افرادی که شرایط سخت ریسرچ در کشور را به جان خریده اند و با وجود نبود امکانات مالی و تجهیزات علمی پا به دوره طاقت فرسای دکتری گذاشته اند، قطعا لایق احترام و ارزش والایی می باشند...
اینجانبان بر طبق رفتار سازمان در مورد تعهد فرصت که تا به ماه های گذشته مشابه تعهد آموزش رایگان بوده است، تصمیم به رفتن به فرصت گرفته ایم...لذا هرگونه ابلاغیه جدید بدون ارتباط با ما می باشد و عطف به ما سبق آن خلاف قانون است.
ناشناس
Sweden
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
اگر هدف از این الزام به ماندن، خدمت به کشور بود ای کاش الزام به اشتغال این همه فارغ تحصیل دکتری با انگیزه، متخصص و بیکار هم وجود داشت...
ای کاش بجای "الزام" به ماندن،با فراهم کردن شرایط اشتغال، "تشویق" به ماندن میکردید..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
از ایشان بپرسید چرا به کسانی که برای دوره دکتریشان به خارج کشور رفتند و برای کشور خارجی پروژه انجام دادندو تعهد بازگشت هم نداشتند 1000 دلار 1000 دلار کمک هزینه تحصیل پرداخت شد؟؟؟
آن‌ را هم باز پس میگیرید و چطور؟ اصلاً به چه توجیهی دادید؟
پاسخش را من میدهم:
از خبرگزاری ها و بازرسان غیر دولتی خواهش میکنم پیگیری کنند فرزندان مسئولان سازمان بورس و سایر وزرا و حتی فرزندان همین آقای حاجی زاده، آیا داخل کشور هستند و یا خارج کشور (مهاجرت کرده اند)؟؟؟
ارسال نظرات
آخرین اخبار