به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نخستین نشست رسانهای سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز یکشنبه بیست و دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در سالن جلسات قرارگاه پلیس راهور برگزار شد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این نشست خبری اظهار کرد: هنوز آمار اسفند ماه سال گذشته برای دومین سال متوالی با کاهش تصادفات مواجه بودیم.
وی تصریح کرد: ۴۰ درصد از تصادفات در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بود و ۴۴ درصد حوادث نیز به موتور سیکلتها و راکبان آنها مربوط میشود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح موتور یار در سال جاری با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و این طرح تا کنون نتایج خوبی را به همراه داشته است.
سردار حمیدی خاطرنشان کرد: نگاه ما طی سالهای گذشته تغییر کرده است و باید از خودرو محور کردن شهرهای کشور فاصله بگیریم تا بتوانیم از آلودگی هوا و معضل ترافیک فاصله بگیریم و مردم را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی برتر سوق بدهیم.
وی اضافه کرد: در حوزه اصلاحات هندسی هنوز در زیرگذرها و وگذرها و به ویژه در نقاطی که تداوم عبور پیاده را شاهد هستیم، خیلی کار داریم.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: سهم خودروها از تصادفات سال گذشته ۱۶ درصد بوده است و خاموشی معابر تهران در بهمن سال گذشته باعث شد حدود ۲۶ درصد از هموطنانمان را در تصادفاتی که در اتوبانها و معابر رخ داد، از دست بدهیم.
سردار حمیدی تاکید کرد: اجرای طرح موتوریار از اعزام ۳۷ هزار موتور سیکلت به پارکینگها جلوگیری کرد و استقبال موتور سواران متخلف از این طرح تا کنون خوب بوده است.
وی در ادامه افزود: ۵۶۰ نفر از شهروندان تهرانی در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح موتور یار در ۲۰۰ نقطه از شهر تهران گفت: ساماندهی موتورسیکلتسواران، ساماندهی وانتبارها و ساماندهی حوزههای ایمنی عابرین پیاده از جمله برنامههای ما در سال پیش رو محسوب میشود.
سردار حمیدی تاکید کرد: افرادی که با پلاک شهرستان در تهران تردد دارند و اگر ساکن تهران هستند طبق قانون باید پلاکهای خود را تعویض کنند اما اگر تردد در حوزه کاری و استان تهران باشد هیچگونه مشکلی ندارند و هیچگونه برخوردی با آنها صورت نمیگیرد و فعلا اعمال قانونی برای آنها انجام نمیشود.
وی گفت: پوشاندن پلاک توسط مالکان و راکبان وسایل نقلیه جرم است و پلیس در این رابطه طرحهای مختلفی دارد و باید بگویم طرح موتوریار برای تخلفاتی است که توسط راکبان موتورسیکلت صورت میگیرد نه جرائمی که توسط آنها انجام میشود و در مجموع حداقل روزی ۴۰ تا ۵۰ مورد برخورد با افرادی صورت میگیرد که پلاک وسیلهنقلیه خود را میپوشانند.