آخرین اخبار:
کد خبر:۹۳۶۶۸۷

استقبال چینی‌ها از رانندگان بی‌کله محبوب هالیوود

با اکران قسمت نهم «سریع و خشمگین» در چین، این فیلم با اقبال وسیعی روبه رو شد و بیش از ۸۰ درصد فروش گیشه‌ها را از آن خود کرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» غرش‌کنان وارد باکس آفیس چین شده و توانسته یک بار دیگر همانند قسمت‌های قبلی، عملکردی بهتر در مقایسه با بازار آمریکای شمالی داشته باشد.

فیلم «F9» در نخستین آخر هفته خود در چین توانست ۱۳۷ میلیون دلار بفروشد و ۸۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. کل فروش باکس آفیس کشور بین جمعه و یکشنبه ۱۶۵ میلیون دلار بود.

چیزی حدود ۱۲.۴۵ میلیون دلار از فروش «F ۹» از صفحه‌های نمایش آی‌مکس به دست آمده و به این ترتیب پس از «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» این فیلم سومین فروش افتتاحیه بزرگ آی‌مکس و همچنین دومین فروش بزرگ شرکت یونیورسال در چین را از آن خود کرد و پشت سر «سرنوشت خشمگین‌ها» قرار گرفت.

این در حالی است که فقط یک درصد از تمام پرده‌ها این فیلم را در فرمت آی‌مکس پخش می‌کردند، اما درآمد آن‌ها معادل ۹ درصد از درآمد کل فیلم در آخر هفته اول نمایش بود.

موفقیت فیلم در حالی به دست آمده که نقد‌های آن در چین بسیار معمولی بوده‌اند و بهترین امتیازی که از منتقدان کسب کرده ۷.۸ از ۱۰ بوده است.

با این حال شرکت آرتیزان گیتوی تخمین می‌زند که این استقبال به خاطر سلامت روزافزون کلی اقتصاد سینمای چین به عمل آمده است. داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که حالا فروش کلی سالانه به ۳.۸۶ میلیارد دلار رسیده که فقط ۶.۵ درصد نسبت به وضعیت قبل از کووید -۱۹ ضعیف‌تر است. یک هفته قبل این شکاف ۱۰ درصد بود.

فیلم «F9» در آخر هفته در کره جنوبی هم ۵.۵۳ میلیون دلار فروخت و فروش ۵ روزه‌اش را به ۹.۸۳ میلیون دلار رساند. به این ترتیب این فیلم از همین حالا از «میناری» عبور کرده تا تبدیل به سومین فیلم بزرگ سال در کره جنوبی شود.

این فیلم ۸۵ درصد از سهم باکس آفیس این کشور را به خود اختصاص داد و توانست فروش آخر هفته ملی را به ۶.۵۲ میلیون دلار برساند که ۱۵۰ درصد بالاتر از فروش ۲.۶ میلیون دلاری هفته قبل بود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار