کد خبر:۹۴۱۶۸۰
با تلاش محققان؛

دی‌اکسیدکربن وسایل نقلیه الکترونیکی با کمک باتری‌های نانویی کاهش می‌یابد

یک شرکت چینی با توسعه باتری‌های نانویی به منظور استفاده در خودرو‌های الکتریکی به‌دنبال کمک به کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن توسط وسایل نقلیه است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، تغییر اقلیم تهدیدی جدی برای اکوسیستم زمین است و تلاش‌های زیادی برای دستیابی به کاهش میزان تولید دی‌اکسیدکربن و محدود کردن گرم شدن کره زمین صورت می‌گیرد. مبارزه با تغییرات آب و هوایی مستلزم کاهش قابل توجهی در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و تغییر پارادایم به سمت توسعه و استفاده از فناوری‌های تجدیدپذیر بیشتر دوستدار محیط‌زیست است.

زمان اندیشیدن در مورد آینده «سبزتر»، به نظر می‌رسد که بخش حمل و نقل باید نقشی تعیین‌کننده در دستیابی به یک جامعه بی‌کربن داشته باشد و در چند سال آینده باید تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی صورت گیرد. با این حال، وسایل نقلیه الکتریکی موجود از نظر استقبال عمومی با چالش‌های بزرگی روبه رو هستند، زیرا هنوز نگرانی در مورد مسافت قابل رانندگی با هر شارژ و همچنین قیمت خودرو در بین مصرف‌کنندگان به‌عنوان یک چالش بزرگ باقی‌مانده است.

 

برای تبدیل شدن به فناوری غالب، خوردرو‌های الکتریکی باید باتری‌های بزرگ فعلی را باتری پیشرفته‌تر و کارآمدتری جایگزین کنند تا با این کار بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها صورت گیرد.

شرکت گرافکس تکنولوژیز (Graphex Technologies)، یک شرکت پیشرو در ایجاد رهیافت‌های ذخیره‌سازی با مصرف بهینه انرژی است. این شرکت با هدف کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوا از طریق تولید مواد هوشمند برای محصولات پایدار فعالیت می‌کند.

 

این شرکت بر توسعه راه‌حل‌های نوآورانه برای افزایش انرژی تجدیدپذیر تمرکز دارد. قدرت اصلی این شرکت تحقیق و توسعه توانمند و تولید محصولات مبتنی بر گرافن با کیفیت بالا به ویژه گرافیت کروی است که ماده اصلی آند‌های مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم یون وسایل نقلیه الکتریکی است. گرافیت کروی از طریق پردازش پوسته‌های گرافیت طبیعی به گرافیت کروی بسیار ریز و کاملاً خالص تبدیل می‌شود که لایه‌های گرافن را در آند باتری تشکیل می‌دهد.

 

لایه‌های گرافن یون‌های لیتیوم را به دام می‌اندازد؛ بنابراین، انرژی شارژ شده را ذخیره می‌کند و به‌طور مستقیم به ذخیره کارآمد انرژی باتری‌های لیتیوم یونی کمک می‌کند. گرافیت کروی گرافکس تکنولوژیز به‌طور مستقیم مشکلات باتری‌های فعلی را برطرف می‌کند.

 

این یک ماده با خلوص بالا و یکنواخت است که واکنش سطح الکترود‌ها را کاهش می‌دهد و از کاهش ظرفیت به صورت برگشت ناپذیر جلوگیری کرده و در نتیجه، به ماندگاری طولانی باتری کمک می‌کند. با توجه به بسته‌بندی متراکم گرافیت کروی در ابعاد نانومتری، این امر منجر به شارژ و چگالی انرژی بالا می‌شود؛ بنابراین، هر دو چالش عمده باتری‌های لیتیوم یونی فعلی را برطرف می‌کند.

ظرفیت تولید سالانه گرافیت کروی گرافکس تکنولوژیز در حدود ۰٫۰۱ میلیون تن است که تقریباً ۵ درصد از تولید چین را تشکیل می‌دهد. این ارقام عظیم، نیاز و پتانسیل بسیار زیاد گرافیت کروی در دهه‌های آینده در چین را نشان می‌دهد که بزرگترین تولیدکننده خودرو‌های الکتریکی در حال حاضر و در سطح جهان است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار