به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در دومین روز از سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و نقش عدالت آموزشی در اسناد بالادستی به ابعاد مختلف این موضوع پرداخت و اظهار کرد: وقتی از فرصتهای برابر صحبت میکنیم باید بتوانیم بدون تبعیض و جدا از موضوع جنسیت، فرهنگ و طبقه اجتماعی، برابری آموزشی ایجاد کنیم.
او ابعاد مختلف نابرابری در دسترسی به آموزش را در سواد و کیفیت ادامه تحصیل و همچنین خروجیهای یادگیری دانست و گفت: اجزای سه گانه عدالت آموزشی و تربیتی، دسترسی به آموزش، فرصتهای برابر باکیفیت و عدالت تربیتی برای همه است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تصریح کرد: صرفا با مدرسه رفتن عدالت آموزشی ایجاد نمیشود بلکه باید در مجموع اسناد بالادستی به نصیب آموزشی توجه کرد.
حکیمزاده با شاره به مصادیق حرکت در مسیر عدالت آموزشی افزود: بکارگیری راهبران آموزشی، تصویب اساسنامه مدارس روستایی، عشایری و تصویب آییننامه کلاسهای چندپایه و تقسیم کار ملی برای تحقق این برنامهها از جمله اقدامات ما برای تحقق عدالت آموزشی بوده است، علاوه بر آن بر تعداد مدارس شبانه روزی نیز افزوده شده است.
افزایش نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی
او با یادآوری اقدامات قابل توجه برای کاهش تعداد بازماندگان از تحصیل گفت: نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی را افزایش دادیم و به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: با تلاشهای به کار گرفته شده تعدادی از بازماندگان جذب شده اند و این روند صعودی را نشان میدهد.