به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو به هر اندازه که بخواهید برندتان منحصر بفرد باشد، به همان اندازه، به طراحی لوگو حرفهای نیاز خواهید داشت. داشتن یک لوگوی حرفهای برای کسب و کارهای مختلف در کوتاه مدت به شناخته شده برند و در طولانی مدت به اعتمادسازی در برند منجر خواهد شد. به نظر شما چرا بسیاری از کسب و کارها بعد از مدتی به سراغ ریدیزاین لوگو میروند؟ یکی از اصلیترین دلایل این اتفاق این است که طراحی نشان تجاری یا آرم آنها به اندازه کافی حرفهای و پروفشنال نبوده است. به همین دلیل، صاحبان کسب و کار از همان ابتدای کار به دنبال طراحان حرفهای انواع لوگو هستند. یادتان باشد لوگو مینیمال، لوگو نوشتاری، مونوگرام، تایپوگرافی و ... میتواند در نوع خود یک لوگوی حرفهای باشد. پس آنچه که مهم است، پیادهسازی اصول جهانی نشان تجاری در پروسه طراحی لوگو است. همین الان به یک اصل مهم، یعنی جهانی بودن لوگو اشاره کردیم.
خدمات طراحی لوگو
در کنار اینکه سایتهای لوگو ساز آنلاین و افراد آماتور زیادی وجود دارند که کار اولیه طراحی لوگو را برای کسب و کارهای مختلف انجام میدهند، تیم طراحان حرفهای حضور دارند. اینکه تعرفه طراحی لوگو در انجمن صنفی در بخش دیزاین لوگو زیاد است و حتی شرکتهای مختلف بیشتر از ان را نیز پرداخت میکنند به اهمیت حرفهای بودن لوگو برمیگردد. در این راستا به موارد زیر توجه داشته باشید:
ویژگی های لوگو حرفه ای
حال فرض کنید که لوگوی برند خود را طراحی کردهاید و یا کار آن را به یک فرد ماهر سپردهاید. سوال این جا است ک از کجا بفهمیم که طراحی لوگو موفق و حرفهای بوده است یا خیر. در اینجا 8 ویژگی لوگوی حرفهای و موفق را به شما معرفی خواهیم کرد. نحوه ارتباط میان هویت برند و طرح لوگو خیلی مهم است. باید حتما پیش از طراحی به درک درست و کاملی از هویت برند، پیام برند و اهداف آن رسیده باشید. اگر افراد و مشتریان بتوانند در نگاه اول متوجه رسالت لوگو و نوع کسب و کار شوند، عالی است و این یکی از اساسیترین گامهایی است که طراحان لوگو حرفهای به آن دست مییابند. و اما هشت اصلی که میتوان برای سنجش میزان حرفهای بودن لوگو به کار برد:
انتخاب طراح لوگو حرفه ای
خبر خوب تیم حرفهای ما برای طرفداران انواع سبک طراحی لوگو این است که شما میتوانید در هر سبکی که لوگوی حرفهای و موفق داشته باشید. در طراحی یک لوگوی عالی موارد زیر باید در نظر طراح قرار گرفته باشد:
هر کدام از شکلها (دایره، مربع، منحنی و ...) پیام و معنای خاص خود را دارند. بعنوان مثال برای طرح لوگوی املاک، مربع و مثلث نماد یک خانه و سرپناه هستند اما نحوه کار کردن با این دو المان و ساختن یک طرح جدید و خلاقانه کار طراح حرفهای است. از طرفی طراح حرفهای باید روانشناسی رنگها را بداند. هر رنگ از نظر علم روانشناسی، ویژگیها و تاثیرات روحی و روانی خاص خود را دارد. انتخاب درست و اصولی هر کدام از موارد بالا، از برند شما یک طرح حرفهای و جذاب میسازد.
تمام آنچه در مورد لوگوی حرفهای و ویژگیهایی که ذکر شد را میتوان در یک کلمه خلاصه کرد و آن هم ماندگاری در اذهان است. تمام این کارها بری این است که لوگو یا نشان تجاری در ذهن مشتریان شما بمانند و شما را به یاد بسپارند. که به تبع آن فروش بیشتر و جذب مشتری بیشتر نیز نصیب شما خواهد شد.
تعرفه طراحی لوگو حرفه ای
خیلی مهم است که شما کدام تیم و چه نوع روشی را برای طراحی لوگو انتخاب میکنید. سفارش کار به افراد فریلنسر، استفاده از سایتهای آنلاین لوگو ساز و استخدام تیم حرفهای طراح گرافیک از راههای پیش روی شما است. توصیه ما این است که کار را به تیم حرفهای بسپارید. چرا که یک تیم حرفهای با استانداردها و اصول طراحی کردن اصولی نشان تجاری آشنایی کامل دارند. هزینه طراحی لوگو حرفهای نیز بسته به نوع درخواست و سطح کاری تیم، متفاوت خواهد بود. اما از آنجایی که هر گونه هزینه کردن برای لوگو به نفع برند است و نوعی سرمایهگذاری محسوب میشود بخش زیادی از نگرانی صاحبان کسب و کار در این مسئله برطرف شده است.