به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجتالاسلام محمد قمی رئیسسازمان تبلیغات اسلامی در آغاز این نشست خبری، با قدردانی از حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: سازمان تبلیغات اسلامی دارای وظایف متنوع و متعددی است. به عنوان مثال در ایام محرم و صفر با بیش از ۹۰ هزار هیئت مذهبی تعامل دارد، خوب است که فعالیت ۹۳ هزار و ۹۵۴ هیئت تبلیغ شود که چه برنامهها و دستهبندیهایی دارند. در گام دوم نهضت تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات با تلاش و کوشش فراوان به سوی علمیتر شدن، مردمی و اجتماعیتر شدن و جوانانهتر شدن دستگاه فرهنگی و تبلیغی حرکت میکند.
قمی ادامه داد: ما کار خود را در تبلیغات اسلامی که به تعبیر حضرت امام (ره) «نشر خوبیها است» خوب انجام دادهایم. ما به عنوان خادمین مردم کنار آنها هستیم و خوبیهایشان را نشر و ترویج میدهیم. سعی کردیم به مردمی شدن نزدیک شویم و امورات اجتماعی را مورد توجه قرار دهیم. برای چنین روندی باید همه ابزارهای لازم را به هم پیوند دهیم و از همه ظرفیتها بهرهمند شویم.
وی افزود: در گام دوم میتوان گفت قدری حرکت ما جوانمحور بوده است. ضمن احترام به همه زحماتی که پیش از این در مجموعه سازمان تبلیغات و دیگر دستگاههای فرهنگی کشیده شده است، تلقی بنده این است که میشود این تمایزها و تفاوتها را نشان داد. باید گفت مسئولیتهای متعدد و متنوعی به سازمان تبلیغات اسلامی سپرده شده است و سعی ما یک حرکت رو به جلو در گام دوم بوده است.
رئیسسازمان تبلیغات اسلامی در پایان با تأکید بر اهمیت گام دوم نهضت تبلیغات اسلامی و گستردگی آن گفت: گام دوم، گام دشوارتری است، اما فتوحات آن نیز بیشتر خواهد بود.