به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ملکی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش در خصوص برنامههای سال تحصیلی جدید گفت: برای شرایط تحصیل غیرحضوری دانش آموزان، برنامه آموزشهای غیرحضوری را طراحی کرده ایم تا دانش آموزان بتوانند با هدایت معلمان و کمک والدین به اهداف تربیتی و تحصیلی خود دست یابند.
او افزود: در این برنامه برای هر عنوان درسی، یک نقشه محتوایی ترسیم کرده ایم که میتواند یکی از مهمترین اقدامات شرایط غیرحضوری باشد، به این صورت که در هر درس مهارتها و ارزشهای اساسی را در رابطه با اهداف آن مدون کرده ایم تا معلمان در این شرایط بتوانند با سهولت بیشتری به تدریس بپردازند.
ملکی ادامه داد: به فراخور شرایط فضای مجازی، برای معلمان روش و فنون تدریس مطلوبتر و قابل استفاده در این فضا با بهره گیری از تجارب جهانی و مطالعات کارشناسان انتخاب و به مدارس ابلاغ کرده ایم.
او همچنین در خصوص ارزشیابی دانش آموزان گفت: برای تعیین وضعیت و پیشرفت تربیتی و تحصیلی نیز به معلمان پیشنهاداتی ارائه شده است که میتوانند آموختههای دانش آموزان را از طریق آزمونهای مناسب، محک بزنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این برنامه درسی از طریق شاد در اختیار مدارس قرار گرفته است.
ملکی همچنین در مورد نقش خانواده در این شرایط بیان کرد: در شرایط تحصیل غیرحضوری، خانواده نقش تربیتی و تحصیلی بیشتری نسبت به مدرسه بر عهده دارند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسی ارائه شده، به والدین نیز راهکارهایی را پیشنهاد دادیم که آنها نیز راحتتر بتوانند با فرزندانشان در خصوص امر تربیتی و تحصیلی تعامل داشته باشند.
او همچنین افزود: این برنامههای درسی ارائه شده همگی در بستر شاد انجام میشود. جزئیات پیشرفت سامانه شاد در آینده اعلام میشود، اما در کل با به روزرسانیهای صورت گرفته، فضای تعاملی بهتر بین معلمان و دانش آموزان در شاد فراهم و بسیاری از نواقص آن برطرف شده است.
ملکی بیان کرد: برنامه شاد تقویت و خیلی از اشکالات و نواقص این شبکه برطرف شده است. چند روز پیش هم شبکه شاد به روزرسانی شد و هم اکنون در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.