به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی شایسه اصل در حاشیه مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت شهید محسن فخری زاده در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در جمع خبرنگاران افزود: در این تفاهم سه جانبه که در پارک علم و فناوری انجام شد بازسازی اساسی در قالب قطارهای ملی در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ۴۲ رام قطار DC (نسل اول) با بیش از ۹۰۰ هزار کیلومتر کارکرد داریم که با کمک فناوری بومی و دانشمندان ایرانی برای ارتقا این موارد اقدام میکنیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه این تفاهم در پروسه زمانی سه تا چهار ماهه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با ارتقای این قطارها که بیشتر مربوط به نسل یک میباشند میتوان عمر آنان را ۱۵ تا ۲۰ سال ارتقا دهیم.
شایسته اصل با اشاره به اینکه اعتبار ارتقا برای هر یک رام قطارهای شهری یک میلیون یورو در نظر گرفته شده است افزود: اولین رام از این قطارها با هزینه معاونت علمی ریاست جمهوری تامین و مابقی نیز از طریق فاینانس بودجه توسط مترو انجام خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که ایستگاه توحید و خطوط ۶ و ۷ مترو برخی شهروندان نسبت به کاهش سرفاصلهها و افزایش جمعیت گلایههایی دارند گفت: در این خصوص در نظر داریم تا پایانههایی را تاسیس کنیم تا بتوان شاهد کاهش در سرفاصله قطارها در این خطوط داشته باشیم.