
حضور محصولات فناورانه ایرانی در بازارهای جهانی افزایش مییابد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تا پایان امسال، چند برنامه ملی برای ارائه حمایتهای ویژه صادراتی از شرکتهای دانشبنیان اجرایی میشود و توانمندی شرکتها و نیاز بازار جهانی برای فروش این محصولات سنجیده شود تا در صورت نیاز، توانمندی آنها با ارائه حمایتهای مادی و معنوی توانایی صادراتی تقویت شود.
مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف بازارسازی برای محصولات با کیفیت ایران ساخت ، در تلاش است تا در کنار تامین بازار داخلی آنها، مسیر صادرات و فروش این محصولات به دیگر کشورها را نیز هموار کند.
مهدی قلعهنوی رییس مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این برنامهها میگوید: برای اجرایی شدن این کار، بستهها و خطوط حمایتی ویژهای طراحی کردهایم که به شرکتهای توانمند صادراتی ارائه خواهد شد.
وی همچنین بیان میکند: این کار را با همکاری دیگر نهادهای مرتبط انجام خواهیم داد و توان صادراتی شرکتهای دانشبنیان را تقویت میکنیم. کاری که کیفیت محصولات تولیدی و رقابت میان آنها را بیشتر می کند.
به گفته مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این کار در قالب، ارائه حمایتهای مالی، خدمات مشاوره، ایجاد بازار، تبلیغات، بازاریابی، یافتن سرمایهگذار و غیره اجرایی میشود.