به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی، محمد خداکرمی معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی وارش در رابطه با حواشی پرواز 5821 کیش - تهران در برنامه «فرامتن» شبکه افق گفتگو کرد و گفت: در این پرواز و پس از مسافرگیری، خلبان پرواز متوجه ایجاد نقص فنی در هواپیما میشود که در این وضعیت ضمن عذرخواهی از مسافران، تقاضا شد تا رفع کامل نقص فنی با انجام پذیرایی ساعاتی را در فرودگاه استراحت کنند.
وی با بیان اینکه توضیحات لازم مشکل ایجاد شده به مسافران پرواز اعلام شد، افزود: با بررسی مشکل صورت گرفته، قرار شد تا با اولین پرواز قطعه جدیدی به همراه یک نیروی متخصص و با ابزار مناسبتر از تهران اعزام شود تا نقص فنی هواپیما هرچه سریعتر برطرف شود که این امر باعث تأخیر چند ساعته در پرواز و ناراحتی برخی از مسافران گردید.
خداکرمی اظهار کرد: پس از رفع نقص فنی و سوار شدن مجدد مسافران، خلبان که در حال تاکسی کردن جهت قرارگیری در ابتدای باند بود، برخی مسافران که به نشانه اعتراض از جای خود بلند شده بودند، تعادل خود را از دست میدهند و عدهای از این صحنه تصویربرداری میکنند.
معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی وارش در ادامه به توهینهای برخی از مسافران به خلبان و خدمه پروازی اشاره و تصریح کرد: در این زمان همکاران ما کار حرفهای خود را که همان دعوت به حفظ آرامش مسافران در پرواز بود را انجام دادند؛ اما برخی اصرار داشتند که پیاده شوند و مسافران دیگر را نیز در این راه تحریک میکردند.
وی ادعای مطرح شده در ایجاد تکانهای عمدی توسط خلبان را رد کرد و گفت: این موضوع نه از منظر منطقی و نه براساس مقررات و دستورالعملهای پروازی پذیرفتنی نیست. وقتی هواپیما در حال تاکسی کردن و پرواز باشد، تصور خلبان این است که همه مسافران در جای خود قرار گرفتند و طبیعتا از اینکه چند ثانیه قبل مسافر یا مسافرانی از جای خود بلند شدند، اطلاعی ندارد.
خداکرمی اظهار کرد: با توجه به اهداف شرکت وارش که مشتری مداری در رأس اهداف آن قرار دارد، در اسرع وقت تیم کارشناسی پرواز وارش تشکیل و بررسی این موضوع در دستور کار آنها قرار گرفت و اعلام میکنم که هیچ قصد و غرض عمدی توسط خلبان در این موضوع وجود نداشته است.