به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محمد هادی علی احمدی شهردارمنطقه 13 با اشاره به سیاست های نقشه راه راهبرد های شهردار تهران در مدیریت شهری مبنی بر توسعه زیرساخت های شهری و گسترش حمل و نقل عمومی و رفع معضل ترافیک و آلودگی هوا گفت : حمل و نقل عمومی به مثابه استخوان بندی اصلی فضای شهر است و در توسعه شهر تأثیر اساسی دارد و توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی باید به شکلی باشد که بتواند همه آحاد شهروندان اعم از برخوردار و کم برخوردار را جذب نماید و تمایل به استفاده از خودروهای شخصی توسط شهروندان کاهش یابد.
وی افزود: با توجه به غالب شدن سیاست انسان محوری در مطالعات و پروژههای حمل و نقل، فاز مطالعاتی طرح بهسازی ترافیکی خیابان سی متری نیروی هوایی با این رویکرد و اتخاذ روشهای مهندسی حمل و نقل در جهت کاهش استفاده از خودروهای شخصی و افزایش کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد انگیزه برای مردم جهت استفاده از حمل و نقل عمومی راحت، جذاب و ایمن اجرایی شد .
شهردارمنطقه 13 با بیان اینکه ، خیابان سی متری نیروی هوایی برای استفاده از مدهای حمل و نقل یعنی پیاده، سواره و عمومی طراحی شده است، ادامه داد : فرآیند انجام مطالعات فاز اول بهسازی پیاده رو نیروی هوایی شامل شناخت وضعیت فیزیکی و هندسی معبر از قبیل پتانسیل و ویزگی های مثبت پیاده رو، مشکلات مربوط به تردد عابرین معلول و اصلاح مبلمان شهری، حذف فضای پارک خودرو ها و ایجاد فضای توقف عابرین پیاده، بررسی سناریو طراحی بهسازی پیاده رو نیروی هوایی انجام شده و وارد فاز اجرایی شده است.
احمدی یادآور شد: این معبر دو طرفه به طول 2 هزار200 متر شمالی – جنوبی بین خیابان های پیروزی و دماوند و تنها معبر شریانی شمالی- جنوبی منطقه است که از دو خط اتوبوس، دو خط تاکسی و یک خط سامانه تندرو برخوردار بوده و کاربری اداری –خدماتی، فضای سبز و تجاری داریم
وی افزود: در طراحی این پروژه سعی شده سه عنصر انسان، وسیله و راه را در کنار هم تعریف کنیم و بر این اساس چیزی که این سه عنصر را در کنار هم قرار می دهد و فعال و پویا میکند مدیریت حمل و نقل است که انسان محوری را در اولویت و در دستور کار خود قرار داده است .