کد خبر:۹۹۳۳۹۷

اتصال محصولات فناورانه به بازار، راهکاری برای توسعه بازار تولیدات داخلی

اتصال محصولات فناورانه به بازار از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند توسعه بازار تولیدات داخلی را میسر کند. محصولاتی که برای تجاری‌سازی نیازمند تسهیل‌گری و شناخت درست از بازار هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری و تولیدکنندگان محصولات فناورانه برای تجاری‌سازی ایده یا محصول خود نیازمند برقراری ارتباط با صنایع و متقاضیان محصولات خود هستند.

فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از این شرکت‌ها تلاش می‌کند به عنصری موثر در تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و خلاق بدل شود. بر همین اساس تاکنون از تولید ۱۴ هزار و ۸۶ محصول فناورانه با ارائه خدمات مشاوره‌ای و بازارسازی با کمک کارگزاران خود حمایت کرده است.

این خدمات به شکلی تخصصی در حوزه‌هایی، چون «سلامت»، «گاز»، «پتروشیمی»، «شهر هوشمند» و «کشاورزی» ارائه می‌شود. فن‌بازار تخصصی پتروشیمی نیز با حمایت از ۱۴۳ شرکت و تجاری‌سازی ۲۷۰ محصول فناورانه به توسعه این صنعت راهبردی در کشور کمک کرده است.

محصولاتی، چون «ترموکوپل پلیتی، مهندسی و طراحی پمپ‌های صنعتی (سانتریفیوژ)»، «طراحی و ساخت انواع مکانیکال سیل (نشت بند‌های مکانیکی)»، «طراحی و ساخت قطعات کمپرسور‌های صنعتی»، «ترموکوپل هددار فلنجی»، «سنسور سیمی دما»، «نقشه‌برداری هوایی»، «سنسور سرامیکی دما»، «پمپ سرنگی نانولیتری قابل برنامه ریزی اندروید SP۱۲۰»، «آشکار ساز شعله فرابنفش»، «دستگاه ضد رسوب الکترونیک» و ... از جمله تولیدات حمایت شده در این حوزه هستند که با تلاش کارگزاران فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازار هدف معرفی شده‌اند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار