به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده گفت: دوره کاردانی فنی تولید محتوای دیجیتالی بر مبنای برنامه تحولی نیاز آفرینی و با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران با هدایت مستقیم دانشگاه با هدف تربیت نیروهای متخصص و ماهر برای این بخش از نیازهای حوزه فناوری اطلاعات و رایانه در ذیل گروه صنعت در سال جاری تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی افزود: تولید محتوای دیجیتال یکی از مهمترین اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف یک کسب و کار و یکی از ستونهای اصلی راهبرد فروش و برندینگ محسوب میشود. دانش آموختگان این رشته، مهارتها و توانمندیهایی چون شناخت انواع محتوا، به کارگیری برنامهها و زبان برنامه نویسی برای تولید محتوا، ویرایش، بازاریابی و استفاده مجدد از محتوا، جمع آوری و ذخیره اطلاعات برای ایجاد محتوای آموزنده و جذاب، انتشار محتوا و ردیابی محتوا پس از انتشار را کسب مینمایند.
سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته میتوانند مشاغلی همچون ناشر و بازاریاب محتوا، تولید کننده محتوا و ویرایشگر محتوا را احراز کنند.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: این دوره جز رشتههای پر تقاضا در سطح بین المللی بوده و برای نخستین بار در سطح کشور برگزار میشود، تمامی محتوای آن با توجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه از جذابیت خاص برای اشتغال حتی در سطوح بین المللی برخوردار است.