به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، هاشم عطا پور، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز با اشاره به برگزاری این رویداد علمی بهصورت حضوری و مجازی با حضور یکصد نفر از کتابداران از سراسر کشور گفت: این افراد از میان ۳۰۰۰نفر شرکتکننده در آزمون ورودی انتخاب و در این دوره شرکت کردند و سرفصلها و محتوای این دوره بر اساس همفکری اساتید گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تبریز با کارشناسان نهاد کتابخانههای عمومی کشور و پیمایش نظرات حدود هزار کتابدار از سراسر کشور تدوینشده است.
عطاپور عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تبریز و مجری این مدرسه تابستانی هدف از برگزاری این دوره را توسعه مهارتهای اطلاعیابی کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی بهمنظور ارائه خدمات کارا و اثربخش توصیف نمود و افزود: با توجه به تغییرات و پیشرفتهای متعدد درزمینهٔ علم منابع اطلاعاتی علمی، نحوه مدیریت اطلاعات، نمایهسازی اطلاعات علمی و رتبهبندی مراکز علمی بر اساس نمایهها در عرصه ملی و بینالمللی، بروز رسانی اطلاعات فعالان حوزه کتابداری برگزاری این دوره را ایجاب مینمود که نظر به پتانسیل غنی علمی اساتید دانشگاه تبریز در این زمینه این رویداد علمی با همکاری نهاد کتابخانههای عمومی کشور در دانشگاه تبریز برگزار شد.
این مدرسه در قالب ۵ سرفصل کلی شامل: منابع اطلاعاتی علمی-تخصصی، منابع اطلاعات عمومی، ابزارهای جستجوی پیشرفته وبی، مدیریت اطلاعات و دانش شخصی و فنون تشخیص نیاز اطلاعاتی و مصاحبه مرجع توسط اساتید گروه علم اطلاعات و دانش شناسی و گروه علوم تربیتی برگزار شد.
همچنین تهیه محتوای این مدرسه تابستانی بهصورت ۲۰ ساعت فیلم آموزشی برای استفاده مجازی سایر کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی کشور از دیگر نکات قابل اشاره این رویداد علمی است.