کد خبر:۱۰۵۴۲۳۸
معاون صدای مرکز خلیج‌ فارس:

مستند رادیویی باید واقع گرا و قابل استناد باشد

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های حوزه مستند، اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در همین زمینه «فاضل فکورمقدم» معاون صدای مرکز خلیج‌فارس درباره تاثیر برگزاری جشنواره‌های رادیویی بر ارتقاء سطح برنامه‌سازی گفت: جشنواره‌های رادیویی امکان حضور آثار رادیویی مختلف را فراهم می‌کنند. جشنواره‌ها محملی برای تبادل تجربه و دانش است و از این رو حضور تهیه کنندگان و سایر عوامل برتر تولیدات رادیویی با ارائه آثار متنوع و فاخر خود، می‌تواند ضمن ایجاد نشاط در حوزه تولید، ارتباط برنامه سازان حوزه مستندسازی و دیگر حوزه‌ها را در راستای ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها کمک نماید.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌ها هدفمندتر، محتوایی و هیجانی‌تر شده‌اند افزود: جشنواره‌ها می‌توانند با معرفی ظرفیت‌های رادیو به مدیران و تصمیم‌گیران کشور، پیوند دهنده بین رادیو و نظام حکمرانی کشور باشند و از این رو می‌توان به سرمایه‌گذاری مدیران کشوری در رادیو امیدوار بود.

فکورمقدم برون‌سپاری تولیدات در ساختار مستند به هنرمندان فرهیخته و مجرب، تأمین امکانات و بودجه لازم برای تولیدات مستند و آموزش‌های لازم به برنامه سازان برای تولید مستند‌های رادیویی طبق فناوری‌ها و تکنیک‌های به روز شده را از جمله راهکار‌هایی برای تقویت جریان مستندسازی در رادیو دانست.

معاون صدای مرکز خلیج‌فارس در پاسخ به این سوال که جشنواره‌ها چه تأثیری بر هم‌افزایی‌ها و افزایش همگرایی میان مدیران، برنامه‌سازان و مخاطبان دارد؟ گفت: مهمترین اهداف برگزاری جشنواره‌ها برداشتن گام بلند برای تحقق ارتقاء سطح کیفی فنی، هنری و محتوایی تولیدات در رادیوست و از این رو جشنواره‌ها ظرفیتی را برای تبادل تجربیات و دیدگاه‌ها بین مدیران و برنامه‌سازان، ایجاد انگیزه و کشف استعداد‌ها و بروز خلاقیت و تکریم سرمایه انسانی را در رادیو به ارمغان می‌آورد.

وی نداشتن بودجه مکفی، تجهیزات لازم و تدارکات برای تولید یک برنامه مستند را از عوامل عدم توجه به مستندسازی در رسانه رادیو دانست و گفت: همکاری و تعامل بین شبکه‌ای برای تأمین و پخش برنامه‌های مستند فاخر در کنداکتور شبکه‌ها و تخصیص بودجه قابل توجه برای عملیاتی شدن سیاست نهضت مستندسازی رادیویی و جذب بیشتر برنامه‌سازان به این ژانر رونق خوبی ایجاد خواهد نمود.

فکورمقدم درباره انتظارش از یک مستند رادیویی گفت: مستند رادیویی باید واقع گرا و قابل استناد باشد. توجه ویژه به موضوع و سوژه، ریتم، روایت، موسیقی مناسب، افکت، نویسندگی متبحرانه می‌تواند شنونده را تا پایان برنامه به همراه نگه داشته و بهره‌مند سازد.

معاون صدای مرکز خلیج‌فارس درباره نقش رادیو در تقویت اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی نیز گفت: رادیو جایگاه بسیار مهمی در شکل‌دادن به نگرش‌ها و افکار عمومی بر عهده داشته و نقش مؤثری را در زمینه مشارکت اجتماعی ایفا می‌کند. ارتباطات همواره یکی از اهرم‌های مؤثر در زندگی اجتماعی انسان به شمار رفته و رادیو به عنوان یک رسانه گرم همیشه ارتباط بسیار نزدیک و صمیمانه‌ای با مخاطبان و افراد جامعه خود داشته است. رادیو قدرتی عمیق دارد و ناخودآگاه اثر می‌گذارد و همه چیز و همه کس را دربر می‌گیرد. رسانه رادیو بسیاری از مردم را صمیمانه تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند با هم افزایی و مفاهمه بین خود و شنوندگان به پیوند حداکثری در جامعه کمک کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار