معاون پژوهش، برنامهريزي و نيروي انساني آموزش و پرورش گيلان پژوهش در مدرسه را زيربناي پژوهش در دانشگاه دانست.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از رشت، حسينعليزاده روز گذشته در همايش استاني تقدير از پژوهشگران برتر، نقش پژوهش را در توسعه آموزش و پرورش كشور مهم دانست و اظهار داشت: پژوهش در ارتقا و پيشرفت نظام آموزشي كشور نقش مهمي دارد.
وي افزود: 80 اثر در كارگاههاي «اقدام پژوهشي» در استان شركت داشتند كه از اين تعداد سه اقدام پژوه استاني و يك اقدام پژوه كشوري انتخاب شد.
معاون پژوهشي آموزش و پرورش گيلان از انتخاب 41 عنوان پژوهشي در سال جاري خبر داد و گفت: اين اولويتهاي تحقيقاتي با هدف اصلاح، پيشرفت و تعالي نظام آموزشي استان انتخاب شدند.
حسينعليزاده با اشاره به اينكه عنوانهاي پژوهشي در سالهاي آينده از سوي كميتههاي پژوهشي مدارس انتخاب ميشوند، تصريح كرد: درسپژوهي و كميتههاي پژوهشي مدارس، كانونهاي مهم طرح فكر و مسئله هستند.
وي با بيان اينكه گيلان از تواناييهاي خوبي براي گسترش پژوهش برخوردار است، ادامه داد: با برگزاري دورههاي مختلف آموزشي ميتوان براي گسترش پژوهش در استان تلاش كرد.
معاون پژوهشي آموزش و پرورش گيلان با اشاره به فعاليتهاي آموزش و پرورش براي توسعه تحقيق و پژوهش در گيلان بيان داشت: آموزش و پرورش گيلان زماني به اهداف پژوهشي خود ميرسد كه نتايج تحقيق و پژوهش در كلاس درس و در راستاي بهبود فعاليتهاي پژوهشي به كار گرفته شود.
حسينعلي زاده پژوهش در مدرسه را زيربناي پژوهش در دانشگاه عنوان كرد و گفت: تبديل روشهاي تدريس سنتي به پژوهشمحور، ايجاد روحيه كنجكاو و پژوهشمحور را به دنبال دارد.
وي ايجاد امكانات فناوري اطلاعات در مدارس را از اقدامهاي مهم در رابطه با توسعه پژوهش در گيلان دانست و خاطرنشان كرد: توجه به ايجاد شرايط مناسب براي گسترش تحقيق، زمينه انجام درست كارها را فراهم ميكند./انتهای پیام/