به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ایوب فصاحت در مورد قیمت و کیفیت محصولات در سازمان میادین گفت: قیمتها در گروههای کالایی مختلف در سازمان میادین و میوهترهبار شهرداری تهران متفاوت است. در گروه کالایی میوه که تخصص اصلی ما در سازمان میادین است، قیمت حدود ۴۴درصد نسبت به بازار پایینتر است، در گروه سبزیجات حدود۳۴درصد و در گروه پروتئینی مثل گوشت گوساله اختلاف نزدیک ۳۶درصد است که این عدد قابل توجه است که بخشی از این موضوع ناشی از مدیریت مشترک با وزارت جهاد کشاورزی است و به نوعی یارانه داده میشود.
وی افزود: در کیفیت محصولات، چند موضوع وجود دارد، در طول این مدتی که مدیریت جدید را شروع کردیم، در بخشی از میادین افزایش قابل توجهی در کیفیت داشتیم که از جمله آنها میتوان به افزایش نظارتها و آموزش به مدیران اشاره کرد.
فصاحت با اشاره به چند لایه نظارتی در سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران ادامه داد: هفت لایه نظارت در سازمان میادین وجود دارد و کیفیت محصولات نیز در این سازمان افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به ایجاد شبکه بررسی ماهیانه، افزود: یک شبکه بررسی ماهیانه در سازمان میادین وجود دارد که همه میادین به صورت ماهیانه پایش و ارزیابی میشوند و نظارت نسبت به دوره مدیریت قبلی سختتر شده است. از همین رو آمار تعداد میادین عالی ما افزایش پیدا کرده و با ادامه نظارتها سطح کیفی در میادین رو به افزایش است.
فصاحت گفت: در سازمان میادین هیچ موردی از توزیع مرغهای آلوده نداشته ایم و طبق اطلاعات موجود در میادین هیچ مرغی از کشور بلاروس در کشور توزیع نشده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: بررسیهای ما نشان داد که به ۲۰۰بازار احتیاج داریم. به طوری که ۱۲۸ محله داشتیم که ۱۲ محله قابلیت احداث میدان میوه و ترهبار را نداشتند، اما ۱۱۶ محله قابلیت احداث میدان را داشتند که شروع به شناسایی اراضی در همین محلات کردیم. ۲۳۰اراضی را هم مناطق شهرداری معرفی کردند و هم مدیران میادین شناسایی کردند که درنهایت ۵۰ زمین به ما تحویل داده شد. از این میان ۱۵ زمین با مشکلات حقوقی روبه رو بود و در الباقی زمینها کار احداث را شروع کردیم.
فصاحت گفت: کار احداث میادین خیلی سخت نیست، اما موضوع تامین زمین بسیار سخت هست.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران گفت: تا پایان سال حدود ۳۰ میدان جدید میوه و تره بار احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه در مراکز ما محصولات پروتئینی و میوه با نرخنامه میادین عرضه میشود، افزود: این مراکز ربطی به افتتاح پروژههایی که قول دادیم ندارد و یک پروژه مجزا و کار جدید در حوزه تنظیم بازار است.
ایوب فصاحت با بیان اینکه انگیزه از ورود به مقوله ذبح گوسفند در عید قربان، حفظ سلامت مردم است تا دام به روش بهداشتی و در مکان بهداشتی ذبح شود، گفت: در عید قربان سال گذشته بین ۱۵ تا ۲۵ هزار رأس دام عرضه شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: بین ۱۵ تا ۲۷ جایگاه عرضه دام در سالیان گذشته دایر میشد. امسال نیز تا هفته گذشته برپایی ۱۷ جایگاه عرضه، قطعی شده است. پیشبینی میکنیم که بین ۱۵ تا ۲۵ هزار دام امسال ذبح شود. این رقم سال گذشته ۱۸هزار رأس بود.
فصاحت تاکید کرد: به مردم توصیه میکنیم که به لحاظ کیفیت و بهداشت دام، برای تهیه قربانی به مراکز سازمان میادین و میوهترهبار شهرداری تهران مراجعه کنند. احداث این مراکز نه تنها سودآوری برای ما ندارد بلکه هزینه قابل توجهی هم دارد؛ اما به دلیل اهمیت موضوع سلامت وارد این موضوع میشویم به طوری که در سنوات قبل به ۷هزار رأس دام به جهت پایین بودن کیفیت اجازه کشتار ندادیم.