به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پیمان قربانی در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، اظهار داشت: فناوری هوش مصنوعی در بانکداری داده محور کلیه امور را تحت تحولات بنیادین قرار میدهد. در فرایندهای اعتبارسنجی نیز در بانکداری هوشمند تسهیل دسترسی به مشتریان فراهم میشود.
وی افزود: داراییهای منجمد یکی از مشکلاتی است که الان بانکداری ما با آن روبه رو است که انشالله بانکداری هوشمند میتواند به این معضل کمک کند؛ ضمن اینکه جلوی فعالیتهای کلاهبرداری و مشکوک نیز گرفته میشود.
او با بیان اینکه گذار به بانکداری هوشمند در ۴ محور مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: بانکداری الکترونیک در سالهای اخیر و دهههای گذشته تحول و رشد چشمگیری داشته است و اکنون در حال گذار از بانکداری الکترونیکی به بانکداری هوشمند هستیم.