به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عقیل منصوری مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت واحد اظهار کرد: از آنجا که کارتخوانهای قدیمی موجود، عمری بیش از یک دهه دارند، استفاده از برخی فناوریهای جدید مانند nfc بر روی آنها ممکن نبود، به همین دلیل از زمانی که پروژه abt شهرداری تهران کلید خورد، اتوبوسرانی استفاده از تجهیزات کارآمد و به روز را در دستور قرار داد.
وی در ادامه با اشاره به سایر قابلیتهای این تجهیزات گفت: اتصال این تجهیزات به سامانه کارت بلیت و حساب شهروندی از جمله مزایای شاخص این طرح بوده و بر این اساس شهروندان میتوانند از مزایایی همچون؛ شارژ و اتصال حساب شهروندی خود در نرمافزار شهرزاد برای همین منظور استفاده کنند.
به گفته منصوری در این کلان پروژه که طی آن مقرر است بیش از ۲ هزار اتوبوس بخش خصوصی به این طرح بپیوندند، تعداد ۵۰۰ اتوبوس دیگر در حال تجهیز به این دستگاهها هستند.
منصوری در پایان با بیان اینکه پیش از این، تجهیزات مذکور در تمامی خطوط اتوبوسهای تندرو نصب شدهاند، گفت: پس از تجهیز ۴۸۰ ایستگاه اتوبوس و ۱۷۰ اتوبوس جدید، نصب ۵۰۰ کارتخوان فعلی در دست اقدام، تعداد این تجهیزات به حدود ۱۰۰۰ مورد خواهد رسید.