نمايندگان نحوه رسيدگي به امور مهم و اساسي کشور در مجلس را تبيين كردند
به گزارش خبرنگار امور مجلس «شبکه خبر دانشجو»، نمايندگان در ادامه بررسي طرح اصلاح موادي از آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي و بر اساس تبصره يک اين اصلاحيه، مقرر کردند چنانچه ده نفر از نمايندگان يا روساي قواي مجريه يا قضاييه يا هر يک از وزيران درخواست تشکيل چنين جلسه اي داشته باشند، پس از تصويب هيئت رئيسه برگزار شود.
بر اساس تبصره دوي اين اصلاحيه، دستور اين جلسات و چگونگي اداره آن را هيئت رئيسه مجلس تعيين خواهد کرد، اين جلسه به تشخيص هيئت رئيسه، علني رسمي يا غيرعلني غيررسمي برگزار خواهد شد.
ماده 64 کنوني آيين نامه داخلي مجلس که امروز اصلاح شد به اين شرح است: در صورتي که نمايندگان لازم بدانند بنا به پيشنهاد رئيس مجلس و يا 15 نماينده و تصويب مجلس شوراي اسلامي، وزرا مکلف به حضور در مجلس هستند و هر گاه تقاضا کنند و مطالبي داشته باشند مطالب آنان استماع مي شود.
عنوان اين ماده حضور اعضاي قوه مجريه و شوراي نگهبان در مجلس بود که با اصلاح امروز در مجلس، اين عنوان نيز حذف شد./انتهاي پيام/