به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با بررسیهایی که ما داشتیم متوسط تغییرات مدیران شهری در مقایسه با ادوار قبلی مدیریت شهری عدد کم تری است.
وی افزود: برخی از این تغییرات ناگزیر است که اتفاق بیافتند. در عین حال یک مدیریت دقیق برای حل مسائل شهر داریم و هرجا لازم باشد با تصمیم شهردار و کمیسیونهای ارزیابی تغییر انجام میشود.
سخنگوی شهرداری تهران بیان کرد: در حوزههای مختلفی پروژههای بزرگ در آستانه افتتاح است. بهره برداری دره فرحزاد را داشتیم.
وی همچنین ادامه داد: با طی مسافت کوتاه در شهر تهران میتوانیم تجربه جنگلهای هیرکانی مازنداران را داشته باشیم. دفعات اولی که شهردار تهران و مدیران شهری برای حل مسئله به فرحزاد میرفتند تیراندازی و حمله با سلاح سرد داشتیم.
سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: بزودی در پروژه هایمان افتتاح ترمینال شرق را خواهیم داشت. تا پایان سال راه اندازی آزمایشی تراموا در یکی از خطوط اصلی اتوبوسرانی را خواهیم داشت.
وی بیان کرد: با حل مشکل معارضین پروژه ادامه اتوبان یادگار امام، در خرداد ماه سال آینده این پروژه به بهره برداری میرسد.
سخنگوی شهرداری تهران بیان کرد: یکسری از پروژهها در ادوار قبلی بر زمین مانده بود و خاک میخوردند. اولویت اول ما بهره برداری از همین پروژهها بود.
محمدخانی ادامه داد: بعنوان مثال ترمینال قطارهای شهری اکباتان سالها خاک میخورد. موضوع افتتاح پایانه جدید شهر قدمت چندین ساله دارد. این موضوع مورد سوال جدی واقع میشد. پروژه خانه بلدیه در ماههای آینده بعنوان یکی از نشانههای شهر تهران به بهره برداری خواهد رسید.
سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: تا بهار سال آینده پروژه خطوط هفتگانه مترو را به پایان میرسانیم. در ادوار قبلی بخشی از این خطوط متوقف بودند.
محمدخانی همچنین ادامه داد: روایت برخی از رسانهها در خصوص موضوع قرارداد چین و سازمان بازرسی، سینمایی و فانتزی بود.
سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: خطوط زرد در بزرگراه همت خط بی آر تی نیستند. این راهکار در واقع هزینه ماشینهای تک سرنشین را زیاد میکند و قرار نیست که با اتوبان سازی افراد را تشویق کنیم که بیشتر از خودرو شخصی استفاده کنند.
سخنگوی شهرداری تهران همچنین در این نشست در خصوص کارشکنی در روند واردات خودرو و اتوبوس گفت: در تمام طول مسیر در عین همکاری دستگاههای قانونی، بالاخره ردپای مافیای خودرو را لمس کردیم و با آن مواجهیم.
سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: در این دوره شهری تجربه پویش بزرگ «من شهردارم» را داشتیم.
وی افزود: در سال اول ۴ همت و در سال دوم ۹ همت و امسال هم بیش از ۱۰ همت از بودجه شهرداری تهران برای پروژههای محلهای اختصاص داده شود، توسط شهروندان مدیریت میشود. تمام پروژههای هر محله با رای مردم انتخاب میشود. نظر شهروندان برای منطقه خودشان تبدیل به یک قانون الزام آور میشود.
سخنگوی شهرداری تهران همچنین ادامه داد: اولا فقط شهر تهران نبوده و چهار شهر بودند و فقط بخشی از پسماندهای ساری بودند. کمکی شد که بحران محیط زیستی در ساری برطرف شود.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: به همان میزانی که واردات خودرو داشتیم از تولید کننده خوش قول داخلی هم خریداری کردیم.
وی افزود: تا پایان سال ۵۰۰ الی ۶۰۰ عدد اتوبوسهای تولید داخل به اتوبوسهای شهری تهران اضافه میشود. اتوبوسهای تولید داخل قابل شناسایی هستند. از خودرو ساز داخلی هم حمایت کردیم.
محمدخانی گفت: ساخت مسجد در پارکهای شهر تهران قدمت سه دههای دارد. یک عملیات رسانهای پر حجمی در خصوص ساخت مسجد در پارک قیطریه شکل گرفت.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: از ابتدا قرار نبود درختی در پارک قیطریه قطع شود. سازهای در آنجا وجود داشت و قرار بود که همان سازه به مسجد تبدیل شود. متاسفانه فضایی که در مورد قطع درختان در پارکهای شهر تهران اتفاق افتاد، یک نوع هیاهو برای هیچ بود.
سخنگوی شهرداری تهران اذعان کرد: برخیها آمار شهردار در خصوص ساخت مسکن را مورد ابهام قرار دادند. این آمادگی را داریم که آدرس تک تک منازل ساخته شده را ارائه دهیم.
محمدخانی گفت: ما فکر میکنیم که در این دوره شهر تهران را از یک خطر بسیار نگران کننده رکود ساخت و ساز مسکن نجات دادیم. برخی با افزایش ساخت و ساز در تهران مخالفند. با این نسخههای این افراد شهر تهران هر روز گرانتر میشود و بافت فرسوده هم گسترش پیدا میکند.