آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۲۴۷۶۷
گزارش|

کفایت مذاکرات فیلمی که برای جشنواره کافی نبود!

ایده جذاب و عمیق فیلم کفایت مذاکرات، قربانی طنزی بی‌مایه و سطحی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم «کفایت مذاکرات» به کارگردانی سهیل موفق، فرار بود یکی از آثار مورد توجه در چهل و سومین دوره جشنواره فیلم فجر باشد که در همان ابتدا مخاطبین این جشنواره را نا امید کرد.

موفق که پیش از این به عنوان کارگردانی در حوزه سینمای کودک و نوجوان شناخته می‌شد، این بار با روی آوردن به ژانر کمدی-درام اجتماعی، تلاش کرد ایده‌ای درخشان اجتماعی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد. با این حال، به نظر می‌رسد این فیلم بیشتر از آنکه اثری فاخر و مناسب برای جشنواره‌ی فجر باشد، هدفش جذب مخاطب عام و موفقیت در گیشه بود؛ هدفی که به دلیل ضعف‌های اساسی در ساختار و فیلمنامه، احتمالاً حتی در گیشه نیز محقق نخواهد شد.

ایده جذاب و عمیق فیلم، قربانی طنزی بی‌مایه و سطحی شد. شاید اگر کارگردان به جای خلق طنز‌های کم‌جان و شلوغ کردن قصه، روایتی اجتماعی را در دل طنز موقعیت ارائه می‌داد، با اثری متفاوت و قابل توجه مواجه می‌شدیم.

شاید استفاده از اتفاقات غیرمنتظره می‌تواند در جای خود جذاب و مؤثر باشد، اما تکرار بی‌رویه و بدون منطق این عنصر، باعث شده است که قصه از باورپذیری فاصله بگیرد و مخاطب احساس کند نویسنده صرفاً برای پیشبرد داستان، به هر وسیله‌ای متوسل شده است.

«کفایت مذاکرات» برای جلب توجه گیشه، باید بیشتر به نام بازیگرانش امید ببندد تا کیفیت فیلمنامه و ساختار آن.

در نهایت، این فیلم با وجود تلاش برای ترکیب کمدی و درام اجتماعی، به دلیل ضعف‌های اساسی در فیلمنامه و ساختار، نتوانسته است به جایگاهی که شایسته آن است دست یابد. حتی حضور آن در جشنواره‌ی فجر نیز جای سوال دارد.

خبرنگار: فاطمه سادات افقه

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار