به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حمید صحت، مدیر شهر کتاب اصفهان با اشاره به حضور این فروشگاه در طرح ویژه فروش حضوری و مجازی کتاب بیان کرد: در روزهای عادی به واسطه سامانه «بازار کتاب» بین ۱۰ تا ۱۲ خریدار به ما اضافه میشود، اما در زمان اجرای طرحهایی مانند طرح فروش حضوری و مجازی کتاب که به مناسبت دهه فجر اجرا شد، استقبال از فروشگاه ما فوقالعاده میشود. مشتریان نیز پیگیر طرحها بوده و اطلاع دارند که این طرحها چندین مرتبه در سال اجرا میشود؛ بنابراین مانند گذشته نیاز به تبلیغات برای طرحها نداریم و بدون تبلیغات، با اطلاع قبلی مشتریان شاهد ازدحام و خرید آنها هستیم.
وی افزود: میزان فروش در طرحهایی که خانه کتاب و ادبیات ایران برای فروش کتاب در نظر میگیرد بستگی به کتابفروشی دارد و نسبت به هر کتابفروشی متغیر است، اما باید گفت که میزان فروش در شهر کتاب اصفهان طی اجرای این طرحها ۳۰ درصد افرایش مییابد.
صحت با اشاره به استفاده از سامانه «بازار کتاب» و میزان فروش به واسطه این سامانه در طول سال گفت: به خودی خود ما شناختهشدهترین کتابفروشی اصفهان هستیم و مشتریهای ثابت خود را داریم، اما به واسطه «بازار کتاب» مشتریان مجازی کتابهایی را از ما خریداری میکنند که دسترسی به آنها کمتر بوده یا چاپشان تمام شده است و در سایر کتابفروشیهای یافت نمیشوند. در واقع مشتریان در سامانه «بازار کتاب» به دنبال این میگردند که کدام کتابفروشی در کشور کتاب موردنظر آنها را دارد تا از آن خریداری کنند.
طرح جدید فروش کتاب که شامل خرید حضوری و خرید مجازی از کتابفروشیهای عضو این طرح بود از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ برگزار شد.