آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۶۰۱۵۲
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش:

فرودگاه کیش ظرفیت پذیرش ۶ میلیون مسافر در سال را دارد/ یکی از مشکلات گردشگری کیش، نداشتن نیروی انسانی پایدار است

علی حسنلو گفت: فرودگاه کیش ظرفیت پذیرش ۶ میلیون مسافر در سال را دارد ولی ناوگان مورد نیاز برای انجام پرواز بیشتر را نداریم و با وجود ظرفیت فرودگاه، اگر هواپیما تامین شود می‌توانیم پروازهای ثابت بلند مدت بگذاریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی حسنلو، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری سمپوزیوم بازار گردشگری کشور‌های عضو اکو عنوان کرد: سمپوزیوم بازار گردشگری از سمت منطقه آزاد کیش حمایت شد؛ به این دلیل که این سازمان در دور جدید مدیریتی خود، اولویت جذب گردشگر بر اساس هدف‌گذاری گردشگری رویداد محور را دنبال می‌کرد. به همین علت اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم میزبان رویداد‌هایی که گردشگر جذب می‌کند باشیم.

 

وی افزود: کشور‌های عضو اکو یکی از اصلی‌ترین اهداف برای جذب گردشگر و تبادلات اقتصادی است و بصورت کلی کشور‌های عضو اکو جزو هدف‌های اولیه برای تبادلات تجاری با منطقه آزاد کیش هستند.

 

حسنلو اضافه کرد: اصلی‌ترین موضوعی که ما در جذب گردشگر دنبال می‌کنیم افزایش کیفیت خدمات گردشگری در جزیره کیش است. با همین نگاه این سمپوزیوم آموزشی بود با حضور اساتید مختلف برگزار شد.

 

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: در بحث راه اندازی پرواز‌های مستقیم از کیش و سرمایه گذاری مستقیم قصد داریم با کشور‌های عضو اکو وارد مذاکره شویم.

 

وی تشریح کرد: فرودگاه کیش ظرفیت پذیرش ۶ میلیون مسافر در سال را دارد که الان تا ۵۰ درصد نیز تامین می‌شود ولی ناوگان مورد نیاز برای انجام پرواز بیشتر را نداریم و کمبود پرواز وجود دارد.

 

حسنلو ادامه داد: درحال مذاکره با ایرلاین‌های خارجی هستیم. ظرفیت زیرساختی فرودگاه بین المللی کیش بیشتر از میزانی است که درحال حاضر پذیرفته می‌شود، با اینکه درخواست و تقاضا برای فرودگاه وجود دارد، اما ناوگان‌های فرودگاه کافی نیست.

 

وی گفت: از سمت کویت هم تقاضا داشتیم ولی پرواز انجام نمی‌شد. بطور کلی ظرفیت پذیرش بالاتر را داریم و اگر هواپیما تامین شود می‌توانیم پرواز‌های ثابت بلند مدت بگذاریم.

 

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: وقتی می‌خواهیم به بحث بین المللی بودن کیش وارد شویم موضوع نیروی انسانی مهمترین موضوع است. آموزش نیروی کار در حوزه خدمات گردشگری بااهمیت است، زیرا نیروی انسانی اولین کسی است که سفیر ماست و وقتی آموزش دیده نباشد، به گردشگر وجهه خوبی از کشور ارائه نمی‌شود.

 

وی افزود: یکی از مشکلات گردشگری کیش این است که نیروی انسانی پایدار ندارد. کار کردن اتباع نیز ممنوع است و با این اوصاف، به دلیل محدودیت افراد کیفیت خدمات افت می‌کند خصوصا در دوران پیک گردشگران؛ درواقع گردشگر با انتظاری که دارد خدمات نمی‌بیند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار