آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۶۱۷۴۳

مهم‌ترین حلقه فروش کتاب، ناشر است

جشن پرفروش مجموعه کتاب «تصمیم‌های شیرین» از انتشارات هزار برگ، با حضور محمد حمزه‌زاده، نویسنده کتاب، احسان عسکری، مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه و سراج‌الدین جزایری، کارشناس، سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جشن پرفروش مجموعه کتاب «تصمیم‌های شیرین» از انتشارات هزار برگ، با حضور محمد حمزه‌زاده، نویسنده کتاب، احسان عسکری، مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه و سراج‌الدین جزایری، کارشناس، سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای نشست محمد حمزه‌زاده، نویسنده کتاب گفت: در نشر ما تجربه رسیدن به تیراژ بالا در کتاب‌های کودک و نوجوان زیاد نیست. همین امر نشان می‌دهد یک جور برنامه‌ریزی، منظومه فکری برای دیده شدن و خواندن کتاب شکل گرفته است تا این کتاب‌های کودک و نوجوان دیده شوند. اوایل انقلاب رسیدن کتاب‌ها به تیراژه بالا در حوزه‌های مختلف بسیار بود. برای مثال اولین کتاب بنده یازده‌هزار چاپ اول داشت.

وی ادامه‌داد: مجموعه «تصمیم‌های شیرین» دومین همکاری انتشارات هزاربرگ با مجموعه ترویجی شیرازه است. این کتاب می‌تواند به بچه‌ها راه را نشان دهد و به توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی به نوجوان‌ها کمک کند.

وی افزود: از مجمع ناشران اسلامی که کار را رها نمی‌کند و از ابتدا پایان کار هست و هماهنگی رسانه‌ها را برعهده می‌گیرد سپاسگزارم. این جشن‌ها برای کودک و نوجوان یک راه امید برای رشد در این حوزه است.

حمزه‌زاده از مهم‌ترین ویژگی این اثر گفت: مهم‌ترین ویژگی این کتاب، داستان است. داستان زبان مغز است و انسان‌ها از این طریق می‌توانند تجربه کسب کنند. اخیراً رویکرد کتاب کودک که خیلی فراگیر شده است، شأن داستان را پایین می‌آورد.

وی بیان کرد: برخی از کتاب‌ها روابط دختران و مادران را بهتر و ارتقاء می‌دهد و شیرین در داستان «تصمیم‌های شیرین» یکی از این شخصیت‌های تاثیرگذار است. معتقدم کتاب کودک، کتابی است که باید کل خانواده آن را بخوانند و همه اعضای خانواده از آن بهره ببرند و استفاده کنند.

ترویج کتاب از طریق شیرینی آن اثر رخ می‌دهد

سپس احسان عسکری، مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه، بیان کرد: اگر بخواهم بحث ترویج را در یک جمله کوتاه بیان کنم، می‌توانم بگویم شیرین کردن کتاب برای مخاطب یک نوع ترویج است. اگر ما سطحی از آگاهی را برای مخاطب در نظر بگیریم، ترویج اتفاق می‌افتد؛ اما باید ادراک را در نظر بگیریم. تلاش کردیم علاوه بر بحث آگاهی، برای دانش آموز ادراک را داشته باشیم.

انتشارات، مهم‌ترین حلقه فروش کتاب است

در ادامه سراج‌الدین جزایری، کارشناس، درباره مجموعه کتاب «تصمیم‌های شیرین» گفت: ما در هر کار ترویجی و توزیعی با فردی که فهم درستی از اجزاء دارد، به هدف درست رسیدیم. آقای حمزه‌زاده با وجود سابقه خود به افرادی اعتماد می‌کردند که متخصص در این حوزه هستند.

وی درباره ارتباط مخاطب با این مجموعه کتاب بیان کرد: ارتباطی که مخاطب با جهان کتاب برقرار کرده، برایم جالب بود. مخاطب به دنبال کتاب بعدی انتشارات بود. بخشی از فروش این کتاب، به واسطه پیام مخاطبان به نویسنده بود. این نشان می‌دهد که خشت اول ترویج تاثیرگذار بود.

جزایری ادامه داد: انتشارات هزاربرگ به واسطه تجربه آقای حمزه‌زاده در سوره مهر، به ما در توزیع کمک کردند. نکته ویژه دیگر در پرفروش شدن کتاب این بود که آقای حمزه‌زاده از تمام ظرفیت‌های خود برای نگارش این کتاب استفاده کردند. همچنین برایمان مهم بود مخاطب از روند کتاب راضی باشد.

وی افزود: پرفروش شدن یک کتاب دیگر نیازمند حضور همه حلقه‌ها در کنار یکدیگر است. مهم‌ترین حلقه خود انتشارات است که انتشارات هزاربرگ از این شرایط برخوردار بود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار