آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۶۴۶۶۱

الگوی حکمرانی دولت شهید رئیسی؛ تلاشی برای عدالت آموزشی و تحول فرهنگی

دولت سیزدهم، میراث‌دار رویکردی تحول‌گرا و عدالت‌محور بود. در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ، این رویکرد با تاکید بر تربیت نسل آینده و تقویت هویت ملی دنبال شد. سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر آموزش و پرورش دولت شهید رئیسی، در اظهاراتی جداگانه به تشریح ابعاد این الگو و دستاورد‌های آن پرداختند.
الگوی حکمرانی دولت شهید رئیسی؛ تلاشی برای عدالت آموزشی و تحول فرهنگی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو،آقای دکتر عبدالحسین خسروپناه، سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست اولین کنگره بین المللی الگوی حکمرانی شهید آیت الله رئیسی با اشاره به الگوی حکمرانی دولت شهید رئیسی اظهار داشت: دولت سیزدهم با تأکید بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی، به دنبال تحول فرهنگی عمیق در جامعه بود. ما تلاش کردیم با تقویت نهادهای فرهنگی، حمایت از تولیدات فاخر و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی، گام‌های موثری در این زمینه برداریم. هدف ما، تربیت نسلی متعهد، متخصص و انقلابی بود که بتواند در مسیر پیشرفت و تعالی کشور نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم، نقش محوری در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی کشور ایفا کرد. ما با همکاری سایر نهادهای مسئول، تلاش کردیم تا با تدوین برنامه‌های جامع و هدفمند، زمینه را برای تحقق اهداف فرهنگی دولت فراهم کنیم.

کد ویدیو

آقای دکتر مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش دولت شهید رئیسی نیز در سخنانی، به تشریح اقدامات این وزارتخانه در راستای تحقق الگوی حکمرانی دولت سیزدهم پرداخت و گفت: آموزش و پرورش، مهم‌ترین رکن توسعه و پیشرفت کشور است. دولت سیزدهم با درک این اهمیت، توجه ویژه‌ای به این حوزه داشت. ما تلاش کردیم با ارتقای کیفیت آموزش، توسعه عدالت آموزشی و بهبود معیشت فرهنگیان، گام‌های موثری در جهت تربیت نسلی توانمند و مسئولیت‌پذیر برداریم.

الگوی حکمرانی دولت شهید رئیسی؛ تلاشی برای عدالت آموزشی و تحول فرهنگی

وی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در زمینه توسعه عدالت آموزشی افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در دولت سیزدهم، توسعه عدالت آموزشی بود. ما تلاش کردیم با ایجاد فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی و اجتماعی آن‌ها، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای آن‌ها فراهم کنیم. ساخت مدارس جدید در مناطق محروم، توزیع عادلانه امکانات آموزشی و ارائه خدمات حمایتی به دانش‌آموزان نیازمند، از جمله اقدامات ما در این زمینه بود.

دکتر صحرایی همچنین در خصوص اهمیت معیشت فرهنگیان گفت: معلمان، سرمایه‌های اصلی نظام آموزش و پرورش هستند. ما تلاش کردیم با بهبود معیشت آن‌ها، زمینه را برای افزایش انگیزه و بهره‌وری آن‌ها فراهم کنیم. افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان، ارائه تسهیلات رفاهی و ایجاد فرصت‌های آموزشی و پژوهشی برای آن‌ها، از جمله اقدامات ما در این زمینه بود.

دولت سیزدهم، با تاکید بر تحول فرهنگی و عدالت آموزشی، الگویی متمایز از حکمرانی را در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ ارائه کرد. با وجود چالش‌های متعدد، اقدامات این دولت توانست زمینه‌هایی را برای پیشرفت در این حوزه‌ها فراهم کند. تداوم این رویکرد و رفع چالش‌های موجود، می‌تواند به تربیت نسلی توانمند و مسئولیت‌پذیر برای آینده ایران کمک کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار