
تحصیل هزار دانشجوی عراقی در شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کوروش جعفریان در مراسم فرآیند اعتباربخشی بیرونی دوره آموزشی MBBS دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دیده شدن پردیس بینالملل در کنار معاونت بینالملل در تشکیلات این دانشگاه، اظهار کرد: پردیس بینالملل با فعالیت سه معاونت، سه دانشکده و شعبه جزیره کیش، مجموعهای استثنایی در کشور است که دانشگاه را در مسیر بینالمللیسازی یاری میکند.
وی همچنین معاونت بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیریتهای زیرمجموعه آن و کالج بینالملل دانشگاه را نیز معرفی کرد و بیان داشت: مسئولیت اصلی کالج بینالملل توانمندسازی بدنه دانشگاه در کنار ارائه آموزشهای مرتبط با زبان فارسی و انگلیسی به دانشجویان بینالمللی است.
معاون بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این مجموعه همچنین دورههای آموزشی ویژه دیگر زبانهای خارجی، چون ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ترکی، عربی و چینی را برگزار میکند. جمع قابلتوجهی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه با کالج بینالملل به عنوان یکی از بازوان اجرایی فعالیتهای بینالمللی در ارتباط هستند.
جعفریان به فعالیت شعبه بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، در کربلا (دانشگاه سبطین) نیز اشاره و بیان کرد: با احتساب یک هزار دانشجوی عراقی که در رشتههای پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی این شعبه مشغول به تحصیل هستند، دانشگاه علوم پزشکی تهران هم اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی بینالمللی دارد.
وی سپس به بیان نکاتی در خصوص ارزشیابی بیرونی دوره آموزشی MBBS دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و اظهار داشت: اعتباربخشی و ارزشیابی بخشی از برنامه آموزشی MBBS محسوب میشود. بدون شک بازخوردهایی که تیم ارزیابی ارائه میدهند، دانشگاه را در مسیر ارتقای این دوره و افزایش سطح کیفی آن یاری خواهد کرد.
معاون بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از تیم ارزیابی خواست در ارزشیابی خود به دستاوردها و نتایج حاصل از برگزاری دوره MBBS نیز توجه ویژه داشته باشند و افزود: به عنوان مثال تعدادی از فارغالتحصیلان هندی دوره MBBS دانشگاه موفق به کسب نتایج بسیار خوبی در آزمون FMGE هند (آزمون دریافت مجوز کار برای فارغالتحصیلان پزشکی از دانشگاههای خارج از کشور) شدهاند. این افتخاری بزرگ برای دانشگاه علوم پزشکی تهران است که دانشآموختگانش حائز رتبههای برتر در کشورهای خود میشوند.
جعفریان نتایج حاصل از این ارزشیابی را همچنین فرصتی برای آگاهی از کاستیهای موجود و برنامهریزی جهت رفع نقاط ضعف دانست.