آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۸۴۹۰۰

حرکت اسرای کربلا به شام ادامه حماسه‌ حسینی (ع) بود

آل الله از حرکت بین شهر‌ها برای آگاه سازی مردم علیه بنی امیه استفاده می‌کردند.

حرکت اسرای کربلا به شام ادامه حماسه‌ حسینی (ع) بود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، توقف قافله اسرا در کوفه متفاوت نقل شده لذا حرکت این قافله از شهر کوفه در۱۵ یا ۱۹ ماه محرم روایت شده است.

حضرت زینب (س)، حضرت‌ام کلثوم (س) و در رأس قافله حضرت علی بن حسین امام سجاد (ع) با سخنرانی‌های آتشین و با نحوه مواجه با ابن زیاد در دربارش کاری کردند که شهر کوفه کانون التهاب شد؛ که همین حرکت زمینه‌ی شورش و قیام توابین شد. در نتیجه ابن زیاد به شدت نگران شورش اهل کوفه علیه خود می‌شود؛ و ترس از این دارد غنیمتی که با آلوده کردن دست خود به خون پسر پیامبر به دست آورده از بین برود؛ لذا به شدت از حضور قافله اسرا در کوفه ناراحت بود.

از طرفی دیگر نامه یزید حاوی دستور اعزام قافله اسرا به شام بود.

حرکت اباعبدالله (ع) از مدینه به مکه و توقف دو سه ماهه آن حضرت در شهر مکه یک حرکت حساب شده‌بود برای ایجاد آگاهی در سطح اسلام.

همه مسلمانانی که به مکه برای عمره می‌آمدند حضرت آنان را آگاه می‌کرد برای این انقلاب و نهضت عظیم.

این کار قبل عاشورا و شبیه این کار بعد از عاشورا توسط قافله اسرا بود.

سربازان مزدور ابن زیاد و یزید به خاطر اینکه افتخار خودشان را به رخ مردم بکشانند و یا شاید هم می‌خواستند به مردم نشان دهند که هرکس مقابل یزید بایستد چه بر سرش خواهد آمد؟

این قافله را درمسیر شام منحرف به سمت هر شهر یا آبادی که در مسیر بود میکردند که اسرا و سر‌های به نیزه شده را به نمایش بگذارند و اتفاقا همین بستری بود که آل الله از این استفاده کنند و با سخنرانی‌های آتشین در نقطه نقطه این شهر‌ها بذر اعتراض را بپاشند و بستری برای یک حرکت عمیق علیه حکومت بنی امیه فراهم کنند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار