کد خبر:۱۴۲۰۱۱۴
تلاش ژاپن برای کاهش حضور آمریکا در این کشور
نخست وزیر ژاپن اعلام کرد توکیو به دنبال کاهش حضور نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا است.
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو، سانائه تاکایچی گفت: برای سازماندهی، ادغام و کاهش تأسیسات و مناطق حضور نیروهای آمریکایی در اوکیناوا اقدام خواهیم کرد. آمریکا پس از جنگ جهانی دوم در جزیره اوکیناوا ژاپن حضور دارد و حدود ۵۰ هزار نیرو در این جزیره مستقر هستند. مردم ژاپن بارها به این حضور نظامی اعتراض کرده و خواستار خروج واشنگتن از این جزیره هستند.
لینک کپی شد
گزارش خطا