کد خبر:۱۴۲۰۸۰۰
غریبآبادی: ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بینالمللی دارند
معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه تاکید کرد که اظهارات دبیرکل ناتو درباره استفاده آمریکا از پایگاههای ایتالیا و رومانی در حمله به ایران، موجب مسئولیت بینالمللی این کشورهاست.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، کاظم غریبآبادی معاون حقوقی و بینالملل وزارت خارجه امروز شنبه ۴ تیر در حساب کاربری خود در شبکه ایکس در واکنش به اذعان دبیر کل ناتو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز نسبت به نقش ناتو در پشتیبانی از تجاوز نظامی آمریکا - رژیم صهیونیستی علیه ایران، و نیز نامبردن از ایتالیا و رومانی بهعنوان دو کشوری که کمک زیادی به انجام عملیاتهای نظامی آمریکا علیه ایران کردند، نوشت: اظهارات دبیرکل ناتو درباره استفاده آمریکا از پایگاههای ایتالیا و رومانی در حمله به ایران، موجب مسئولیت بینالمللی این کشورهاست.
وی ادامه داد: طبق قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی، در اختیارگذاشتن سرزمین توسط یک دولت در جهت استفاده دولت ثالث برای انجام تجاوز علیه کشور دیگر، اقدام تجاوز محسوب می شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا