عراقچی: کشورهای منطقه اجازه ندهند از خاکشان برای حمله به ایران استفاده شود
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز یکشنبه در سفر به بغداد با علی فالح الزیدی، نخستوزیر عراق دیدار و گفتوگو کرد.
عراقچی در این دیدار پیام تبریک رئیسجمهور ایران را به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق ابلاغ کرد.
وزیر خارجه کشورمان بر عزم ایران برای گسترش روابط با عراق در حوزههای سیاسی، اقتصادی، امنیتی، تجاری، فرهنگی و مردمی تأکید کرد.
عراقچی همچنین با اشاره به آخرین روند دیپلماتیک برای پایان جنگ تحمیلی آمریکایی ـ صهیونیستی علیه ایران، خواستار همکاری کشورهای منطقه برای حفظ صلح و جلوگیری از استفاده متجاوزان از قلمرو آنان علیه ایران شد.
نخستوزیر عراق نیز با تأکید بر پیوندهای عمیق دو کشور، اعلام کرد دولت جدید عراق مصمم به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.
دو طرف بر تداوم رایزنیهای سیاسی، تقویت هماهنگیهای دوجانبه، حفظ امنیت منطقه و مقابله با تروریسم تأکید کردند.