اعمال فشار اردن بر تشكيلات خودگردان جهت ادامه گفت‌وگوهاي صلح
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۶۹۹۴۲

اعمال فشار اردن بر تشكيلات خودگردان جهت ادامه گفت‌وگوهاي صلح

منابع خبري در فلسطين مي‌گويند پادشاه اردن اقدام به اعمال فشار بر تشكيلات خودگردان براي ادامه گفت‌وگوهاي صلح با اسرائيل مي‌كند.
به گزارش خبرنگار حوزه بين الملل «خبرگزاري دانشجو» به نقل از روزنامه القدس العربي، منابع فلسطيني مي گويند ملك عبدالله دوم، پادشاه اردن، تشكيلات خودگردان را براي برگزاري دور جديدي از گفت‌وگوهاي صلح با اسرائيل تحت فشار گذاشته است.

اين منابع مي گويند به دنبال شكست دور جديد گفت‌وگوهاي صلح ميان ابومازن و اسرائيل به دليل ادامه شهرك سازي اسرائيل تشكيلات خودگردان نسبت به ادامه اين گفت‌وگوها اظهار نااميدي و بي ميلي كرده است.

با توجه به احتمال عدم موافقت تشكيلات خود گردان به ادامه اين گفت‌گوها پادشاه اردن طي هفته گذشته با برقراري تماس هاي مكرر با محمود عباس از وي خواسته است بار ديگر و اين بار با حضور نماينده كميته چهارجانبه براي گفت‌وگوهاي صلح پاي ميز مذاكره با اسرائيل بنشيند.

منابع فلسطيني همچنين مي گويند كميته چهارجانبه طي هفته هاي اخير به دنبال ديدار و گفت‌وگو با طرف هاي اسرائيلي و فلسطيني بوده است تا آنان و به ويژه طرف فلسطيني را به ادامه گفت‌وگوها براي دو ماه آتي راضي كند.

تشكيلات خودگردان مي گويد بر توقف شهرك سازي اصرار داشته و خواستار پايبندي به حدود تعيين شده در 1967 هستند.

مسئولان تشكيلات خودگردان همچنين اعلام كرده اند پايان زمان 9 ماهه تعيين شده از سوي كميته چهارجانبه براي تعيين دقيق مرزهاي 1967 روز 26 ژانويه گذشته بوده است.

از سوي ديگر روز گذشته ده ها تن در رام الله با برگزاري تظاهرات در مقابل دفتر محمود عباس خواستار توقف گفت‌وگوهاي صلح و مقاومت در برابر فشارهاي بين المللي شدند.

 
پربازدیدترین آخرین اخبار