آخرین اخبار:
کد خبر:۱۹۱۰۰۳
صدا و سيما؛ مروج زندگي مصرفي - 1

سلحشور: عملكرد صدا و سيما ارتباط انقلاب با مردم را از بين برده است/ عملكرد برخي دانشگاه ها مثل دانشکده صدا و سیما باعث نابودی رسانه ملی شده

کارگردان و نویسنده کشورمان، اشکال رسانه ملی را خودمحور بودن هنرمندان عنوان كرد و گفت: در رسانه ما رضايت خداوند محور فعاليت ها نیست و ...
فرج‌الله سلحشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص نقش رسانه ملی در تبلیغ مصرف گرایی گفت: تلویزیون با وجود آگاهی و اطلاع مسئولان، ایمان، اخلاق، ارزش و باورهای انقلاب، حیا و حجاب، عفت عمومی، دامن زدن به روابط نامشروع و همچنین سبک زندگی به سوی مصرف گرایی را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.
 
وي افزود: عملکرد تلویزیون به گونه‌ای است که حتی مسئولان کشور نمی‌توانند از آن طریق با مردم ارتباط برقرار کنند و اين سازمان با ایجاد شبکه های متعدد که فراگیر نیز نیستند، مخاطبان خود را سرگرم می‌کند.
 
این کارگردان کشورمان با بیان اینکه ارتباط انقلاب با مردم از بین رفته است، عنوان کرد: اگر انقلاب پیامی داشته باشد، نمی داند که شبکه انقلابی و دولتی کدام است تا از طریق آن با مردم ارتباط برقرار کند و به همين دليل متاسفانه این ارتباط از بین رفته است.
 
سلحشور درباره خصوصیات رسانه انقلابی خاطرنشان کرد: تمام ارکان یک جامعه باید با یکدیگر هماهنگ شوند تا به هدف والای خود برسند؛ به این معنا که در جامعه سوسیالیستی، تمام قوانین آن بر پایه مادی‌گرایی و در جامعه سرمایه داری بر پایه نیازهای سرمایه داران قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: اگر ایران کشوری اسلامی است باید تمام ارکان نظام نیز اسلامی باشد و اين در حالي است که ارکان حاکم بر رسانه ملی الهی نیست.
 
کارگردان فیلم یوسف پیامبر (ع) ویژگی دیگر رسانه انقلابي را تربیت اسلامی هنرمندان معرفی كرد و گفت: در رسانه ملی به هنرمندان بدون اینکه به تربیت اسلامی توجه شود، آموزش داده می‌شود و در اين رسانه ارزش‌های دینی و انقلابی به افراد با ایمان تعلق نمی‌گیرد.
 
سلحشور اشکال رسانه ملی را خودمحور بودن هنرمندان عنوان كرد و گفت: در رسانه ما رضايت خداوند محور فعاليت ها نیست و فیلم‌سازان در ساخت فیلم ها نظرات شخصی خود را اجرایی می‌کنند که اين از عمده اشکالات صدا و سیما محسوب می شود.
 
وي خاطرنشان کرد: عوامل حاکم بر دانشکده های کشور مخصوصأ دانشکده صدا و سیما باید اصلاح شود؛ چرا كه با اين رويكرد دانشجويان با هدف تولید علم، به کاراندازی سرمایه و رشد مادیات به جاي مبنا بودن خدا و دین وارد این محیط های فرهنگی می‌شوند و همين امر باعث نابودی رسانه ملی کشور شده است.
 
این تهیه کننده کشورمان در تشریح تبلیغ کالاهای خارجی در سال تولید ملی در رسانه ملی گفت: بخش بازرگانی رسانه ملی بر مبنای سود و درآمد فعالیت می‌کند تا بتواند بخشی از نیازهای سازمان صدا و سیما را تأمین کند و تبلیغ کالای خارجی سود بیشتری را به دنبال دارد.
 
سلحشور با بیان اینکه بسیاری از کالاهای تبلیغاتی به فرهنگ کشور آسیب می رساند، اضافه کرد: هیچ سیاست‌گذاری و قانون خاصی در صدا و سیما وجود ندارد و مدیران این رسانه برای خود سیاست جداگانه ای وضع می کنند.
 
وي اظهار داشت: فیلمسازان موجود کشورمان هیچ وظیفه ای در قبال کشور ندارند؛ زیرا آنها عضوی از جامعه فیلم‌سازی دنیا محسوب می‌شوند و نسبت به هالیوود، اسکار و کن تعهدات بیشتری دارند.
 
اين كارگردان كشورمان خاطرنشان كرد: فیلم‌سازان ارزشی در جامعه انگشت شمار بوده و نمی توانند تمام نیازهای جامعه را نشان دهند و تنها این افراد می توانند برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری فعالیت انجام دهند تا کشور را به سوی خودکفایی سوق بدهند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار