به گزارش گروه علمي- آموزشي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر خليل علي محمد زاده با اشاره به ديدگاه روانشناسان و جامعه شناسان در ارتباط با دو واژه خلاقيت و نوآوري گفت: روانشناسان خلاقيت را يك مفهوم فردي و آن را شامل نوآوري نيز مي دانند، ولي از نظر جامعه شناسان نوآوري يك مفهوم اجتماعي و گروهي است.
معاون فرهنگي واحد علوم و تحقيقات در اين كارگاه با اشاره به فرآيندهاي خلاقيت و نوآوري، از نياز، نظر يا ايده، تطبيق يا پذيرفتن، اجرا و منابع به عنوان فرآيندهاي نوآوري نام برد و تصريح كرد: نوآوريها معمولاً از مرز بخشهاي مختلف درون سازماني و برون سازماني فراتر مي رود.
وي مشخصات افراد و سازمانهاي خلاق را برشمرد و سلامت فكر و روان، انعطاف پذيري، ابتكار، ترجيح دادن پيچيدگي نسبت به سادگي، استقلال راي و داوري و تمركز نيروهاي ذهني بر والاترين هدف را ويژگيهاي افراد خلاق دانست.
دكتر خليل علي محمد زاده، مديران سازمانهاي خلاق را هميشه در صحنه توصيف كرد و افزود: رعايت كرامت انساني و توجه تمام و كمال به مشتري از ديگر مشخصات سازمانهاي خلاق است.
همچنين افشين محمدي، عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي نيز در اين كارگاه با اشاره به مقوله خبر و اطلاع رساني به مخاطبان از طرف سازمانها تصريح كرد: مسئولان و كارشناسان با اطلاع رساني بموقع به مخاطبان خود، در حقيقت به آنها احترام مي گذارند و آنها را غريبه با اهداف و عملكرد سازمان نمي دانند.
وي با اشاره به لزوم نوآوري و خلاقيت مسئولان و كارشناسان سازمانها در آگاهي رساني به افكار عمومي، تاكيد كرد: تهيه و تنظيم خبر و گزارش از اقدامات يك سازمان، نبايد تنها به عهده روابط عموميها باشد، بلكه تمام مجموعههاي سازمان بايد با راه اندازي سايت و خبرنامه و تنظيم حرفهاي مطالب به اطلاع رساني مطلوب و شفاف از اقدامات خود بپردازند.
محمدي برگزاري منظم اين كارگاهها از سوي معاونت فرهنگي را در اين راستا عنوان كرد و در ادامه به ارائه مباحث تخصصي چون رعايت مفاهيم، عناصر و ارزشهاي خبري در تنظيم خبر و اولويت سبك هرم وارونه در تنظيم نهايي آن پرداخت.
لازم به ذكر است، اين كارگاهها از دو سال پيش شروع شده و هر ماه در يك جلسه سه ساعته پيگيري مي شود./انتهاي پيام/